Miwes urnørderi februar 2019

Det er bare fordi jeg ikke kan lade være og har du lyst så kig med.

Afsnittet er omkring remskift på min nye store dykkerklokke og der findes ekstra tilbehør, når der skal sættes rem på uret.
Så blev det også lidt omkring gør det selv projekter og de kan ende med at blive helt crazy, men døm selv.

God weekend til jer alle.
Med venlig hilsen Michael

Miwes Watch Journey
[-]
  • Mikbodsof, Stenstrup
Svar

Et godt råd er at rense bagkassen godt inden åbning. Især der hvor skidt sætter sig og sidder godt fast. Jeg så lige et u-boat, der skulle have justering efter 3 år og min urmager fik masser af skidt ud. Han havde en lille elektrisk sav, som minder om en pizza slicer, men meget mindre. Den kørte han rundt i starten af bagkassens del som skal skrues af. Der var masser af sort skidt. Nogle bruger bare en børste. Men som han sagde, urmageren, så kunne det skidt jo falde ned i værket ved almindelig åbning. Derfor rensede han altid bagkassen rigtig godt i fugen inden åbning. Der skulle ikke meget til for at der kom skidt under. Uret var kun brugt til pænt brug 5 - 10 dage om måneden og ellers var det på en winder resten af tiden.

God weekend
Svar
Det er ganske utroligt hvor beskidt et ur eller for den sags skyld et smykke kan blive.

Lænker og urkasser er udsat for døde hudceller og hvad der ellers støder til i dagligdagen, så man skal rengøre med jævne mellemrum.

Til lænkerne kunne en ultralyd-renser (de koster efterhånden ikke meget) klare sagen, men om man begynder at skille huset af er nok mere tvivlsom.

Miwes Watch Journey
[-]
  • stenstrupigen
Svar
Lige en sidste kommentar til de muligheder jeg omkring forskellige opsætninger på uret, når det kommer til remme.

Den ring jeg viser i videoen er funktionel og selv om man med sådan et ur ikke går meget op i "skønhed" så er alt afgørende om hvordan uret balancerer på håndledet. Det var faktisk okay med en natorem tæt på kassen, men jeg har valgt løsningen med de ekstra lugs og stadig en natorem, da det ellers danner et for voldsomt "hul" ind i kassen og vi kan jo godt lige det passer bare sådan nogenlunde, eller hvad siger i til den sag.

Nu er uret jo helt nyt og det må vel betragtes som Citizen´s topmodel af dykkerure og med en vejl. pris på 19.995,- så er der tale om et super fint produkt og som altid kan man finde uret til det halve kort tid efter udgivelsen.

Det er utroligt hvor store prisforskelle der er på mange mærker og kommer nok aldrig til at accepterer det...de kunne jo ligeså godt sætte det billigere fra starten, men hvad ved jeg så også om markedsmekanismer, eller hvad det så end hedder.

Nu er det jo altid spændende at se hvor længe jeg er super happy for uret, men der er noget betagende i at holde denne kæmpeklokke i sine store barkede næver og tænke på at her er ur for de næste mange år Icon_Up

Miwes Watch Journey
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)