Mall of the watch
#1
Hej
Ny bruger her og skal til at købe mit første ur gennem Chrono24. Jeg har fundet et ur på Mall of the watch i Monaco og ville hører om 2 ting.
1. Er der nogen der har erfaringer med denne forhandler?
2. Er der nogen der har handlet tidligere i Monaco og ved om det er som at handle indenfor EU eller jeg skal forvente at betale told og moms når det bliver sendt fra Monaco?

På forhånd tak :-)
Svar
#2
Monaco er ikke en del af EU, så der skal lægges ca 30 procent oven i, til moms og told.

Sendt fra min H4113 med Tapatalk
Svar
#3
Yes men har læst flere steder at Monaco og Isle of man bliver betragtet som en del af EU og derfor skal man ikke betale told og moms.
Spurgte også forhandleren om de vidste noget, de skrev at Monaco var at betragte som en del af EU og de sendte jævnligt til DK, men inden jeg trykker på knappen ville jeg lige sikre mig at det var rigtig nok ved at høre om der er nogen der har bestilt i Monaco og har erfaringer med det?
Svar
#4
Selvom Monaco ikke er EU, er der et samarbejde som betyder at der ikke kommer told/moms på... som jeg har forstået det.

Her et udklip taget fra et internationalt transportfirma.

İmage
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#5
Takker :-) - det er også det jeg har kunnet finde. Har i selv erfaringer med at handle i Monaco?
Svar
#6
Jeg har personligt aldrig købt et ur i Monaco.
Svar
#7
Så tog jeg nok fejl. Hvis der er noget at spare, kan du jo også overveje, at tage en tur derned og hente uret.

Sendt fra min H4113 med Tapatalk
Svar
#8
Fandt jeg et ur jeg ville have fra en forhandler i Monaco med gode referencer, ville jeg ikke betænke mig i at bestille online.
Svar
#9
Tror jeg ringer til Skat på mandag for at være helt sikker - så laver jeg lige en update :-)
[-]
  • tg
Svar
#10
Jeg har talt med SKAT for nogen tid siden om dette. Monaco opfattes som en del af EU i denne henseende
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)