Fødseldagsgave til min veninde
#1
Hej folkens,

jeg har længe ledt efter det perfekt ur til min bedste venindes fødseldag og jeg har virkelig bare ikke styr på hvad det perfekte ur kræver. 
Jeg har fundet dette Michael Kors ur: https://www.celinakollektion.dk/collecti...ker-mk5491

Dog har jeg simpelhent ikke styr på hvorvidt dette brand er det værd. Håber i fyre kan hjælpe mig, da min veninde og jeg går meget op i at skaffe den perfekte gave.

Tak for hjælpen. :)
Svar
#2
Jeg tvivler på du får meget opbakning til det ur her inde.
Jeg mener ikke det er pengene værd. Men hvis din veninde bliver glad for det så er det jo det vigtigste.

Hvis du fortæller lidt om budget og hvad du går efter kan du måske få forslag til alternativer.

Sendt fra min H4113 med Tapatalk
Svar
#3
MK laver primær tøj og ikke er et ur firma. Og som sådan er brand/uret total uinteressant for enhver der går bare en lille smule op i ure.

Som regel er de ure vi går op i mekaniske, dvs. værket i ure er enten håndoptræk eller automatisk (selvoptræk).


Har veninden sagt/nævnt noget ang. ure hun kan lide?
Svar
#4
I så fald hvad vil du anbefale i samme prisrække? 
Jeg tror ikke der er nogen præferencer så længe det er flot. :)
Svar
#5
MK uret er et dress ur og hvis man bare går almindelig med det er det ok. Dog kan stenene nemt falde ud når uret får nogle stød.

Måske kan du finde et Seiko batteri quartz dame ur med rem eller lænke i 1.500 - 2.000 kr. klassen.
Svar
#6
Hvis det du efterspørger er noget i stil med det viste MK (guld og sten) og med et budget i samme nabolag, vil det blive svært, for ikke at sige umuligt. Du finder ikke et af de mere eksklusive ure i samme stil i nærheden af de penge.

Hvis det er tilfældet (stil og budget) så er MK et lige så fint modeur som de fleste andre i klassen. Et sådan ur køber man fordi man finder et mærke/brand og et design man kan lide - ikke fordi det er et eksklusivt ur. Det jeg prøver at sige, er at hvis din veninde synes MK er et fedt mærke  så er det fint, men det er ikke andet værd end den værdi man selv tillægger mærket.

Nu lyder det nok lidt "snobbet" men for urtosser (læs: nørder der interesserer sig for ure) er det et fuldstændig ligegyldigt modeur der viser tiden og intet andet.
Svar
#7
MK ure er en masse bling og intet andet. Fint til at vise tiden - for det kan selv et billigt kinisisk urværk til $2 finde ud af.
Som KimT skriver, gi' den gas hvis det er hvad din veninde vil have. Men forvent ikke alverden.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)