Citizen Promaster 1000 BN7020-09E
#11
Tillykke med uret Icon_smil det er en ordentlig basse Icon_smil
Det er vist et ret godt ur, hvis man vil dykke
Svar
#12
Michael/Miwes, Pingo bor her stadig, og har det tørt, varmt og godt.
/
Kristen
Svar
#13
Mange tak, det er et fedt ur.

Det glæder mig Kristen at du er så trofast mod dine ure...desværre lider jeg af en trang til at sende mine ure videre, så intet er sikkert Icon_blink

Det er mit måne ur der kom videre og det er et kanon fedt ur, så havde jeg uendelig kapital til at købe ure, så skulle jeg udvide mit hus til alle de kasser. Icon_lol

Jeg mangler nu ikke noget ur på nogen måde og det passer mit fint med en lille håndfuld at vælge imellem. Tendensen er nok at jeg går vejen med de store og voldsomme ure, men har da en lille perle i form af mit Maurice Lacroix masterpeice, der bruges til fint.

Denne klokke er den utimative dykker for mig og af de mange forskellige jeg har prøvet, bliver det vist ikke meget bedre.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • pbr
Svar
#14
Man kan skrive meget om hvad der rigtigt og forkert indenfor ure.

I sidste ende er det op til hvad du synes, der betyder noget.

Man har jo et standpunkt, indtil man tager et nyt...

Synes det er fedt at du prøver en masse ure af.

Jeg nyder at læse dine indlæg og se dine videoer. 

Har selv kun haft et Citizen ur (Orca) for ca 10 år siden, men kunne ikke med den lidt stive gummirem og det røg videre.

-

Selvom vi aldrig har mødtes i den virkelige verden, så føler jeg at dine videoer er lidt ligesom som en god ven, der fortæller om sin hobby og nyeste indkøb. 

Hvis du nogensinde kommer til lorteøen (Amager) er du altid velkommen her til en kop pepsi max og lidt ursnak :)
Mvh Kim 
[-]
  • Henrik A, Møller
Svar
#15
Mange tak Kim det er helt sikkert noteret Icon_rygklap

Jeg har tjekket lidt ud omkring uret og forsøgt at oversætte diverse tekster, men selvfølgelig kan jeg have misforstået noget, så bær over med mig.

-----------------------------------

Verdens første sol-opladelige 1000 meter dykkerur som overholder ISO-standard for enheder der oplades via lys
Sådan nogenlunde begynder min lille beskrivelse af mit nye dykker ur. Jeg forsøger at oversætte hvad jeg finder på nettet omkring uret og der skal nok tages et lille forbehold for fejl i oversættelsen og min tolkning af samme.

Da jeg så uret første gang var min holdning at det er en ordentlig klods Citizen har sendt i omløb og den må kræve noget af et håndled. Det er sådan at dykkerure må gerne være voldsomme og skal på ingen måde tjene skrivebords-dykkerens ønske om at kunne passe ind under ærmet på ynglings skjorten.
Jeg skal godt nok ikke bruge uret til tjeneste i marinen eller som erhvervsdykker, men min fascination af ure i denne kategori, sender mig altid ud i et ønske om at eje sådan en klokke. Det er blevet til mange forskellige mærker gennem tiden og Oris har med sine store dykkerure, sat et solidt aftryk i min bog omkring fede dykkerure, så hvordan klare et Citizen sig så i denne kamp.

Citizen er meget anderledes og på alle måder et hightech ur, som i sin genkendelige form, giver avanceret teknologi og design med store fede visere og time-markeringer og de er helt deres egen. Ikke alle har forståelse for deres design og ofte spejler man det op mod mere elegante løsninger fra andre producenter. Seiko er også et af mine favorit-mærker og de laver nogle skønne dykkerure i en kanon kvalitet og mit første møde med et dykkerur var af mærket Seiko.
Jeg vil understrege at Citizens nye 1000 dykkerur, har gennemgået et ”hav” af tests og det er bl.a. testet af JAMSTEC – Japan Agency for Marine-Earth Science and Technology, hvilket sikkert ser godt ud på urets CV., men i virkeligheden har jeg ikke en ide om hvilke test de har lavet på uret, men fint lyder det.

Citizen har tre hovedpunkter omkring et troværdig dykkerur og det er en sikker drejekrans, lysende visere og nogle advarselsfarver, hvilket jo er heldigt når deres klokke har disse sikkert meget vigtige funktioner. Drejekransen er klart nok ikke noget der skal kunne flytte sig når først det er sat i position og det er også rart at uret kan læses i det mørke dyb. Jeg vil også gerne tilføje at betjeningen af et dykkerur, skal kunne fungerer enkelt og let med en dykker-handske på. Låsen skal ligeledes være en enkel konstruktion der bare holder dykkerkransen urokkelig fast. Det virker for mig som om deres løsning på denne klokke er til top karakter, men det skal altså bekræftes af en professionel dykker.
Deres dykker ur skal ikke kun vise sig holdbar og tæt til 1000 meter, men også under længere varighed og her har man testet i uret i tryktanke med ilt og helium, hvor man har skiftet mellem de ilt og helium indenfor 3 minutters interval og det er med helt op til 100 % mætning.

Uret er udført i super titanium, som har fået forskellige overfladebehandlinger for at hærde urkassen, så den kan modstå daglig arbejde og den robuste overflade skulle nærmest være ridsefri. De kalder deres overfladebehandling ”Duratect” og så kan jeg læse noget om at de enkelte dele omkring kassen er er udsat for en proces de kalder ”Solid Phase Diffusion Bonding” hvilket er en sammenkobling på Atomic Level of adhension, som de skriver.
Nu kan jeg jo godt lide at få noget at vide om hvorfor deres design ser sådan ud og her har jeg fundet ud af, at de er inspireret af en ”Turban Shell structure”. Det er måske lidt svært at se et sneglehus ud fra deres design af uret, men okay så er der da en forklaring. De skriver at sneglehusets struktur giver den utrolige styrke og det har man forsøgt at overføre til urets design.

Her kommer lige spec. På uret.
Promaster Eco-Drive Professional Diver 1000m
Ref: BN7020-09E
Udgivet: sommer 2017
Case: Super Titanium (Duratect DLC + MRK + TIC)
Crystal: Safirglas der er antirefleks behandlet og tykkelsen på glasset har jeg ledt en del efter, men det skulle være 7,5 millimeter.
Størrelse på huset: 52,5 mm i diameter og tykkelse på 21,4 mm
Værket: J210 der arbejder med en nøjagtighed på plus/minus 15 sekunder om måneden.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#16
Var en tur til stranden og lyset ret fint, så her lige en lille fotoserie fra i dag.

Jeg starter lige med lidt leg i Photoshop, så er vi i gang.

İmage

Ellers er jeg bare rundt ved de sædvanlige foto pladser og når lyset ellers er med så er det en fornøjelse og her uret op mod en overflade af rust...er vild med kontrasten.
İmage

İmage

Her er lyset helt rigtigt så har været lidt heldig med dagens skud.
İmage

İmage

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#17
Fantastiske billeder  Icon_Up
Mvh Kim 
[-]
  • Miwes
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)