Steinhart vs OceanX
#1
Hej Urforum,

Jeg er i færd med at få fingerene i et "budget Deepsea", og har kig på de to her.

OceanX Sharkmaster 1000 SMS1011 eller Steinhart Ocean Fourty Four.

Hvilket af de to er af bedst kvalitet og har det bedste værk?

På forhånd tak.
Svar
#2
Kender kun Steinhart, men de er kendt for høj kvalitet til pengene, så ville klart gå den vej. Du kunne evt. se på andre af deres modeller. 

Du skal endvidere købe det du mest har lyst til og hvis der kommer kommentarer omkring at du er ved at købe "kopier", så følg stadig dit hjerte og køb det ønskede ur. Et Steinhart vil give dig et fedt ur i lang tid og de leverer kvalitet uden de store problemer, med service og gode priser.
Svar
#3
Tak for input.

Jeg har et Nethuns Scuba 500 lige nu, med samme værk som OceanX, derfor overvejede jeg dette, men Steinhart ser afgjort også interessant ud.

Hvad er din holdning til OceanX?
Svar
#4
Jeg har selv haft OceanX og været meget begejstret, men efter jeg har set et par uret åbnet og kigget på hvor sjusket de er blevet samlet, så holder jeg mig langt væk fra dem. Urets værk er holdt af en plastik ring, hvilket ikke er usædvanligt, men der var "møj beskidt" i maskinrummet og det er sikkert samlet under meget primitive forhold, og der sad små stykker metal fast i plastikringen der holdt værket, og fingeraftryk på værket, så en kæmpe skuffelse.

Nu kan det jo være at de to ure havde været i andre hænder, det skal jeg jo ikke kunne sige, men nej her efterfølgende vil jeg være mere til Steinhart, hvis jeg skulle vælge.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • millan renatus
Svar
#5
(23-01-2019, 09:07 PM)ahdk Skrev: Hej Urforum,

Jeg er i færd med at få fingerene i et "budget Deepsea", og har kig på de to her.

OceanX Sharkmaster 1000 SMS1011 eller Steinhart Ocean Fourty Four.

Hvilket af de to er af bedst kvalitet og har det bedste værk?

På forhånd tak.

Ocean X, som du kikker på har en stærkere kasse og glas, men Steinhart har et bedre værk.
Svar
#6
Tak for input folkens.

Hvor "meget" ringere er Ocean X værket ifht Steinhart?
Svar
#7
Det er svært at svare på i fornuftige procenter der vil give mening. Hvis man siger at det er 20 procent dårligere, hvordan vil du bruge den melding og hvordan har jeg vurderet det osv. osv.

Jeg synes du skal købe med hjertet og hvis du er til det Ocean X grundet look, så prøv det og måske køre det de næste mange år, og du skifter til noget andet efter nogle år....der er ikke så meget mere at gøre med disse ure.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#8
Steinhart ETA 2893 værk er et ret godt værk som er langtidsstabil men Seikos NH 35, som Seiko kalder 4R35 i deres egne ure er bestemt et udemærket værk. Det kører med 21600 svingninger i timer og ETAs  Eleboré værk kører med 28.800 svingninger i timen, og måske gør det det mere stabilt, men også de gode dele det har.   Jeg ville helt sikkert købe det ur du bedst kan lide designet på.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)