Favoritten - del 6 - Seiko
#21
Jaaa, jeg ender nok også med at købe en golden turtle på et tidspunkt Den sorte Save the ocean er også cool
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
#22
Lidt sent, men denne fra deres cocktail serie.
Har dog tre andre jeg også er glad for.

İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh.

Jørgen
[-]
  • MichaelA
Svar
#23
Det er altså også et flot ur.
[-]
  • JJensen
Svar
#24
Mit evige Numero Uno Seiko hedder SKX007. En af de absolut billigste Seiko divers, urværket er Seikos egen automatværk S726A, uden hak. Når jeg kalder værket for "verdens billigste inhouse værk" tror folk at det er en joke, som det absolut ikke er. Værket er designet og produceret på Seikos urafdeling - og, bare for en god ordens skyld "inhouse urværk" betyder ikke andet end et urværk, designet og produceret af fabrikken, ikke et som er købt fra en anden producent. Værket kunne købes et - par år siden f.eks. fra Cousins i UK for ca. kr. 150 - 200. Og tro eller ej, den gang justeres at gå indenfor COSC's rammer. Mit går ca. +1,5 sek. i døgnet på trods af at det trænger til at blive renset. Uret holder uproblematisk den lovede WR 200 meter, som er nok. Hvis du nogensinde har dykket IRL ved du at 200 meter dybde besøger man kun i fantasien medmindre man lider af suicidale tendenser eller dykker med blandede gasarter. Sportsdykkere har ikke brug for strengere WR tal. Apropos "moderne drengeure" i tvebakke størrelse og WR ned til flere tusinder meter...  
Jeg ved ikke hvad urets vejledende udsalgspris i DK er, men i EU, på nettet, koster et NIB omkring kr. 1.500.
For æstetiske grunde skiftede jeg Seiko Marinemaster's skive og visere i mit og derved blev mit Seiko SKX til den Smukke Frankenstein.
Efter jeg har ejet mine SKX007'ere i fem - seks år, har jeg blevet sikker på at jeg har ikke brug for en anden Seiko, ikke en gang en ægte Marinemaster lokker mig.
Vh. John aka TioMalo

İmage

İmage

İmage
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
[-]
  • cfnissen, doxa300
Svar
#25
Hov, jeg glemte at komme med mit bud her.

Jeg er jo den glade ejer af et Seiko Presage Cocktail Time, Manhattan modellen. Mere om det her

http://urdebatten.dk/showthread.php?tid=82329

Hvilket Seiko ville jeg ellers eje...

If money was no concern, så ville jeg nok spænde et Credor Eichi II på armen. Vildeste detaljefokus og håndværk.

İmage

İmage

Jeg har hørt/set Philippe Dufour, som jo om nogen ved noget om finish, mv. rose Credor urene for deres kvalitet. Prisen er så også derefter, og kynisk vil jeg måske tilføje at i den prisklasse havde jeg nok andre brands på listen inden jeg nåede til et Credor.

Mere om Eichi II her

https://www.hodinkee.com/articles/seiko-...2-in-depth

Næste i rækken kan kun være dette Grand Seiko Automatic GMT SBGM221, som dels kvalitetsmæssigt er godt med fremme (værk, finish, mv.) men som også indeholder en af mine yndlings-komplikationer, nemlig to tidszoner.

Se lige den skive...

İmage

İmage

Claus




Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#26
İmage
De venligste hilsner, John
[-]
  • onkeldunkel, Reno
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)