Uret jeg ville...
#11
Jeg har lige kigget på Nomos side, og selvom jeg troede, at de var lige store, så er gangreserven kun 37 mm, mens den manuelle time only er 38,5.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • Jens
Svar
#12
(12-01-2019, 07:46 PM)cfnissen Skrev: Jeg har det med AP Royal Oak. Intellektuelt og set i en udstilling og på billeder er det jo en must-have.

Når det så kommer på er det en total katastrofe, både det synlige resultat og komforten på armen.

Jeg gad ikke engang tage billeder af resultatet. Det skulle bare af.

Så løste det problem sig selv. Intet AP til mig.

Claus


Enig - har samme oplevelse. 15202 er et smukt ur, men det er for langt i højden og lænken niver de små hår på armen. Meget stor forskel fra pasformen og komforten på PP 5711 på trods af samme designer.


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • cfnissen, Larsb
Svar
#13
De fleste ure er sgu for store til mit håndled. 36-38 mm er god for mig. Men jeg har haft ure på 40 og 42 mm, og afhængig af ur typen så var det ok.
Et dykkerur skal jo være større end et dres ur.

Grunden til at jeg solgte mit LLD, var længden på hornene. Selve ur kassen var ok, synes dem som så uret. Jeg selv syntes at det var i overkanten.
Svar
#14
Et LLD kræver også et rimeligt stort håndled pga. længden på hornene som du er inde på, ellers kan det godt se lidt voldsomt ud. På mine 19cm var det fint, men jeg ville gerne bytte med dig, da de fleste af de ure jeg drømmer mest om er lidt for små til mit håndled.
Svar
#15
(11-01-2019, 03:06 PM)KimT Skrev: Hvad med dig? Har du et drømmeur, som aldrig er blevet til noget, fordi det efter din smag, enten er for stort eller for småt på din arm?

Har flere drømme ure som aldrig bliver til noget og det er ikke fordi at de er for store eller små til armene....

MEN penge pungen der derimod er for lille...  Icon_sign

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#16
Tell me about it...
Svar
#17
Vi må have samme bank Icon_lol

meeen du Jon har jo lidt gemt i bamuda trekanten som kan veksles til noget andet Icon_blink
mine ure fylder ikke alverden på hylden i våbenskabet.

Men som urtosse tror jeg aldrig at søgen efter det perfekte ur stopper,
og det er for mig også en del af charmen. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • Larsb
Svar
#18
True - men jeg er ikke verdens bedste til at slippe dem du ved!  Icon_Up

Og - som du selv nævner - tror ikke jagten ville stoppe af den grund selvom man realiserede et dyrt(relativt set) ur mod en del af de andre...

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)