Favoritten - del 4 - Rolex
#31
Jeg er også en af de få, åbenbart ;), der efter 25 års nørderi med ure, og ca. 80 ure igennem møllen, er landet på Rolex.
Har været igennem vintage Rolex, 1675/ 5513 meters first, samt adskillige DJ, SD, Sub.
Jeg er også glad for maxikassen, der har gjort Rolex til et mere robust toolwatch, både at se og føle på. Væk fra de tynde horn og bliklænke.
Jeg har været over JLC, IWC, Omega, Panerai og alt muligt andet i den “ klasse” og under.
I dag er jeg landet på et Sub no date, sådan som den blev født og et GMT BLNR.
Jeg indrømmer blankt, at det økonomiske aspekt, efter mange køb og salg, spiller en stor rolle. Man ved hvad skidtet er værd og det er jo et ganske udmærket ur.
Derudover er jeg meget enig alt det l**t der er i Rolex gruppen på bl.a. Facebook. Nøøøj det er åndssvagt.
Never argue with an idiot. 
They will only bring you down to their level and beat you with experience
[-]
  • KlausM, Larsb, PHO
Svar
#32
Hvis jeg kunne gå ud af døren hos fra en Rolex AD med et spritnyt Rolex, ville det være med en Polar Explorer 2.

Jeg har før forsøgt at få fingrene i et 16570 men det lykkedes aldrig.

Hvis jeg ikke rigtig interesserede mig specielt for ure, men alligevel ønskede mig et kanoniseret kvalitetsur, som godt måtte koste den proverbiale bondegård, så er jeg ret sikker på, at jeg vælge fx et Exp 1. Et Rolex og så alligevel ikke for meget Rolex. Et horologisk hold kæft bolsje. Nu har du en trofast og værdig følgesvend - ikke mere fis med dig!

I am a sucker. Man skal ikke gøre sig bedre end man er, og jeg får da voldsom smag for et Rolex, når jeg ser Alle Presidentens Mænd, hvor Robert Redford har sin Sub på. Eller ser en gammel flipper med et Datejust, der bare har dinglet om håndleddet i årtier, som et ældgammelt Roskilde armbånd. Eller Roger Waters. Eller Dalai Lama.

Måske er det historien snarere end selve uret og når man køber et Rolex er det trods alt kun uret, man får med, selv ved full set.

Jeg tror måske Rolex toget er kørt for mig. Det ændrer ikke ved, at jeg synes de er skønne og jeg gerne ville eje et en dag.

Det måtte forresten også gerne være en GMT 16710. Min kollega har et og det er bare et drøncharmerende ur, synes jeg.

Mvh Jens
Svar
#33
Nu er det snart 15 år siden, jeg sidst har haft et Rolex i min samling, det er begybdt at klø... rigtigt meget.

Har altid haft en kærlighed til et Pepsi GMT, og efter at have nørdet lidt omkring det, det seneste år, er jeg gået fra st ville være tilfreds med en 16710 til dernæst at overveje 16700, for til slut at låse mig fast på ideen om snart at erhverve en 1675 el. 16750 (mat skive). Så jeg er nok bare Pepsi elsker...

Og når jeg så lige skal bryde reglen, og vælge et nr. 2, så bliver det et 1655, der for mig er det ultimative vintage Rolex, udelukkende pga. designet og ikke dets samlerværdighed.


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • KlausM, Larsb
Svar
#34
Jeg deler ikke den negativitet, skepsis og ambivalens overfor Rolex i denne tråd overhovedet.

Jeg har pt. 4 Rolex ure: WG Sub, RG Yachtmaster, YG Daytona og SS Seadweller og elsker dem alle.

Jeg ejer også både PP (5205r black), AP (ROO) og IWC (5001) og de kan ganske simpelt ikke konkurrere i armtid - overhovedet.

Smag og behag, men jeg er overrasket over denne tråds anti-Rolex bølge.

Rolex er KONGEURET!

Og for at svare på spørgsmålet:

WG Sub eller Yachtmaster RG er min favoritter - klokkeklart baseret på armtid.

Skal jeg vælge - og det gør ondt med blødende hjerte - må jeg sige: ..... WG Sub.

Min favoritfarve er blåt og dette ur er perfekt til alle mine blå yndlingssuit og også perfekt til casual dress. Grunden til min tøven er at Yachtmaster RG er mere alsidigt og får mere armtid - men når jeg nu skal vælge tvunget af det brutale spørgsmål fra OP.
[-]
  • cfnissen, KlausM, Larsb
Svar
#35
Jeg træder garanteret nogen over tæerne nu, men jeg er aldrig rigtig faldet for Rolex. Den ene årsag er størrelsen. Jeg har relativ store håndled og jeg synes det ligner et dameur når jeg får et Sub på (jeg ved det er tilvænning, men alligevel). Den anden er, at jeg synes det er for almindeligt og for uopfindsomt. Sort sub - uuhhh, grøn sub - uuuuh, sort sub med grøn lynette - uuuuhhh - Sort GMT - uuuuhhh, Sort/blå GMT - uuuuh, Rød/blå GMT - uuuuh ;-). Deres største/mest succesfulde lancering sidste år var vel en Pepsi GMT på jubilee - de må seriøst have glemt at der var SIHH og tænkt - fuck hvad gør vi. Hvad har vi af stumper på lager ;-). Når det er sagt, så er lige præcis den model faktisk vokset lidt på mig og hvis man kunne købe den til listepris i stedet for 2-2,5 gang prisen, så kunne jeg nok godt finde på det. Ellers ville det være et Explorer II Polar - faktisk kan jeg godt lide 216570 med den store GMT viser. Så alt i alt et lidt ambivalent forhold til Rolex :-)
[-]
  • doxa300, KlausM, KOP, Larsb
Svar
#36
(09-01-2019, 11:50 PM)onkeldunkel Skrev: ......de må seriøst have glemt at der var SIHH og tænkt - fuck hvad gør vi.

Rolex udstiller på BW, ikke SIHH

Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • keldw, Larsb
Svar
#37
Eller ser en gammel flipper med et Datejust, der bare har dinglet om håndleddet i årtier, som et ældgammelt Roskilde armbånd.


He he, jeg kan lige se det for mig






Sent from my iPad using Tapatalk
Svar
#38
214270 fordi det er simpelt, enkelt og solidt bygget.
I øvrigt er der ikke noget som hedder Submariner No Date. Og slet ikke på et decideret urforum Icon_head
Svar
#39
Hvad vil du kalde dette ?

Ps det har ikke dato

İmage
Mvh Kim 
Svar
#40
(10-01-2019, 09:52 PM)mikkelbl Skrev: 214270 fordi det er simpelt, enkelt og solidt bygget.
I øvrigt er der ikke noget som hedder Submariner No Date. Og slet ikke på et decideret urforum Icon_head

Icon_rul Icon_head Icon_head
Never argue with an idiot. 
They will only bring you down to their level and beat you with experience
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)