Favoritten - del 2 - IWC
#11
(01-01-2019, 08:57 PM)KimT Skrev: Jeg er også HELT vild med Big Pilot, men på trods af mine store håndled har jeg det virkelig svært med de 46mm. Ellers havde det været mit valg.

Pjat Kim, det ville klæde dig.
Mvh
Morten
Svar
#12
Big Pilot!
[-]
  • cfnissen
Svar
#13
Hmmm...jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte :-). IWC er som tidligere nævnt mit favoritmærke. Hvis jeg skulle vælge et ur, så vil det være 5034-04. Jeg er vild med dens perpetual kalender, guldet og den grå sunburst skive (billedet er lånt på nettet).

İmage

Derudover har jeg længe kigget på 3756 (efter at have set den herinde for første gang), specielt er jeg vild med titanium udgaven (3756-03). Men jeg er jo i min guldfase, så Portugieser i guld med grå sunburst skive og sorte subdials (3714-82) eller 7-days med næsten samme look (5007-02) er også superflotte ure. Jeg kan også tilslutte mig Big Pilot - her er mine favoritter den oprindelige 5002-01, den blå 5009-16 eller Patrouille Suisse udgaven (5009-10) og selvfølgelig også den i guld med grå sunburst skive - 5009-17 (ser i et mønster? :-)).
[-]
  • cfnissen, jk
Svar
#14
Helt enig med Avantismo her 3536. Skal nok lande et en dag. Tror dog er kommer en Ploprof indover først.
[-]
  • cfnissen
Svar
#15
3705

İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk


[-]
  • cfnissen, jk
Svar
#16
Uh, det er fint Icon_Up
Svar
#17
IWC laver mange lækre ure, men skal jeg umiddelbart vælge et så bliver det Big Pilot - her min egen Petit Prince udgave som jeg faldt pladask for da det kom frem:

İmage

Selvom uret er stort (46mm) så er det super behageligt at gå med, og føles mindre end det er. Jeg havde selv betænkeligheder omkring størrelsen, men disse blev gjort til skamme da jeg prøvede et BP på armen  Icon_Up
Svar
#18
Har aldrig haft et IWC, men når det er sagt, så føler jeg mig sikker på at jeg en dag kommer til at eje deres "normale" pilot ur med kronograf.
I min bog er dette ur et af de få virkelig ikoniske ure, som jeg er sikker på stadig kan købes mange år ud i fremtiden. (jeg kunne dog let også finde andre IWC'er, som jeg gerne så på min arm Icon_drool )
[-]
  • cfnissen
Svar
#19
Big Ing. Hele serien virker for mig Icon_drunken
Men guld version med hvid skive er Icon_not
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen
Svar
#20
Må være denne. Mit første ur :

İmage
[-]
  • cfnissen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)