Et Seiko og to Seikøer
#21
Det kan være en ordentlig udskrivning med en god cykel, men om det er det ene eller andet, så kan vi lide de gode og lækre "sager"  Icon_party
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • MichaelA
Svar
#22
(08-12-2018, 01:09 PM)Miwes Skrev: Jeg er helt oppe at ringe over de nye Seiko ure  Icon_party





Man kan ikke bruge en winder til kinetic ure, men man bruger en charger. Dog er urets batteri helt ladet op kan det gå i rigtig mange måneder.
Der er en, der bruger ladestation fra en elektrisk tandbørste til de ure, men om det er usundt for uret ved jeg ikke. Det ser ud til at virke:

https://www.youtube.com/watch?v=NNYTTqftcvk
Svar
#23
Ahhh................. det kan vist ikke være helt rigtigt !! Et kinetisk ur bliver ladet op ved bevægelse og en winder bevæger uret !!  Icon_cool

En kinetisk charger kan derimod give et kinetisk ur en fuld opladning fra nul, hvilket en winder vil have svært ved at gøre medmindre den er sat til at køre konstant. 

Men at vedligeholde en opladning af et kinetisk ur, så det er klar til brug må kunne gøres ved hjælp af en winder. Spørgsmålet er vel mere hvorfor man dog skulle det ................ de fleste kinetiske ure har powerreserve til flere måneder !
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#24
Jeg ved at urmageren har en speciel "optrækker" til disse ure og har tit tænkt på hvordan de virkede og gad vide hvad sådan en dims koster ??

Der skal altså ret vilde omdrejninger til hvis det skal lades op super hurtigt og om det er sundt for urets mekanik, jeg ved det ikke.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • stenstrupigen
Svar
#25
(09-12-2018, 12:01 AM)pbr Skrev: [quote='stenstrupigen' pid='317063' dateline='1544304522']


Man kan ikke bruge en winder til kinetic ure, men man bruger en charger. Dog er urets batteri helt ladet op kan det gå i rigtig mange måneder.
Der er en, der bruger ladestation fra en elektrisk tandbørste til de ure, men om det er usundt for uret ved jeg ikke. Det ser ud til at virke:

https://www.youtube.com/watch?v=NNYTTqftcvk


Ahhh................. det kan vist ikke være helt rigtigt !! Et kinetisk ur bliver ladet op ved bevægelse og en winder bevæger uret !!  Icon_cool

Jeg har testet et par stykker. Der skal rigtig mange opdrejnnger til få at få batteriet ladet op.

Mere om emnet:

https://www.optura.se/Files/Manualer/01_...0Solar.pdf

İmage


Til gengæld hvis man har gået med det  1 - 2 uger kan det holde sig gående i lang tid.
[-]
  • Miwes
Svar
#26
Jeg har fundet en lille video der viser hvordan et kinetic skal trækkes op.



Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#27
Der er godt nok meget omkring opladning af kinetic ure og det er meget uoverskuelig, så må give lidt op i forståelsen af om de metoder. Jeg kan på min computer ligge en telefon over et specielt område der er angivet til Wireless Qi Charging og den lader op, men det kan vel ikke bruges til at lade et kinetic ur op ??

Så har jeg set en Phillips ladestation til tre lys som så også kan lade kinetic ure op...er der nogen som påstår ??

Det bedste ville jo være at få fat på en original Seiko ladestation, men jeg har ingen ide om det kan købes til rimelige penge, eller om det overhovedet kan købes mere.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#28
Nu blev jeg nysgerrig og det virker som om den originale lader (YT02A) er meget svær at finde - den er hverken på Amazon, eBay eller Google i det hele taget. Om de andre løsninger virker ved jeg desværre ikke. 

Som en sidebemærkning - husker jeg så helt forkert, hvis du på et tidspunkt (1-2 år siden) købte to Seiko ure, (også på samme tid) som minder om dem du lige har købt? :-)

Sidst, men ikke mindst, så tak for dine videoer+indlæg i dette forum - jeg sætter altid pris på at se dine videoer/læse dine indlæg og synes selvfølgelig, at det er en fornuftig prioritering af bruge nogle penge på ur-interessen, når man ikke har mulighed for at bruge en bil :-)

(09-12-2018, 06:54 PM)Miwes Skrev: Der er godt nok meget omkring opladning af kinetic ure og det er meget uoverskuelig, så må give lidt op i forståelsen af om de metoder. Jeg kan på min computer ligge en telefon over et specielt område der er angivet til Wireless Qi Charging og den lader op, men det kan vel ikke bruges til at lade et kinetic ur op ??

Så har jeg set en Phillips ladestation til tre lys som så også kan lade kinetic ure op...er der nogen som påstår ??

Det bedste ville jo være at få fat på en original Seiko ladestation, men jeg har ingen ide om det kan købes til rimelige penge, eller om det overhovedet kan købes mere.
Svar
#29
Den er åbenbart meget svær at få fat på, men har fundet en dansk side og ringet til dem, så for ca. 1700,- kan man købe en original Seiko oplader til alle kinetic ure, men den er i restordre.

https://shop.lindholts.dk/produkt/seiko-...r-yt02a-e/

PS. med de mange ure, sker det at de kommer tilbage af og til, men disse modeller har jeg nu ikke haft og er ret vild med dem begge.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#30
Godt fundet og jeg er vild med den oplader - den ligner en blanding af en discman og foden til et Commodore64 joystick :-)

Mht. til de tidligere Seikøer, så var det de to her jeg tænkte på - det er ikke helt samme modeller, men de er da tæt på? :-)

http://urdebatten.dk/showthread.php?tid=...ight=seiko

(10-12-2018, 05:07 PM)Miwes Skrev: Den er åbenbart meget svær at få fat på, men har fundet en dansk side og ringet til dem, så for ca. 1700,- kan man købe en original Seiko oplader til alle kinetic ure, men den er i restordre.

https://shop.lindholts.dk/produkt/seiko-...r-yt02a-e/

PS. med de mange ure, sker det at de kommer tilbage af og til, men disse modeller har jeg nu ikke haft og er ret vild med dem begge.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)