forsikring af rolex submariner 116610lv
#1
hej

jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg forsikringsmæssigt er dækket hos gjensidige på ovennævnte ur.

de arbejder med to forskellige kategorier, og jeg er i tvivl om hvilken det falder ind under, i tilfælde af jeg bliver berøvet i offentligheden.

det ene er "særligt privat indbo", hvis uret IKKE indeholder guld eller sølv, i så fald er det maks 35000 der dækkes
og det andet er "særlige private værdigenstande" - som det falder ind under, hvis uret indeholder guld eller sølv - i så fald er det 15% af den dækkede indbosum der dækkes.

mit spørgsmål er altså, indeholder uret guld eller sølv? og hvad er jeres erfaringer med jeres forsikringsselskaber i dette tilfælde

vh
anders
Svar
#2
Uret er i stål.

Jeg mener at man max. får 10 % af værdien af uret og hver forsikringsselskab har forskellige % satser og beløb. Nogen vel ned til 0 %.

Men nu ville jeg ikke regne med at få stjålet et ur i offentligheden andet end hvis jeg var I København midtby. Flashede et dyrt ur over nogle timer og var fuld. Så er risikoen større.
Svar
#3
Jeg havde samme betænklighed da jeg tidligere tegnede en forsikring, de gik dog med til at mine "ikke guld" ure blev medregnet under særligt private ejendele. Dette dog kun hvis jeg kunne dokumentere købet, kvittering..
Så skrive til forsikringsselskabet og forklar dem problemet, det er jo naivt at tro det kun er guldure som er dyrere..

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Svar
#4
(28-11-2018, 05:44 PM)Stenstrup Skrev: Uret er i stål.

Jeg mener at man max. får 10 % af værdien af uret og hver forsikringsselskab har forskellige % satser og beløb. Nogen vel ned til 0 %.

Men nu ville jeg ikke regne med at få stjålet et ur i offentligheden andet end hvis jeg var I København midtby. Flashede et dyrt ur over nogle timer og var fuld. Så er risikoen større.

Det lyder som et rigtigt dårligt forsikringsselskab...eller bare en ringe police. Har hjulpet flere forsikringsselskaber som skulle erstatte (fuld værdi) (stål) ure. 

Selv vintage, hvor anmelderen i sin tid har betalt eks. 20.000 for uret, så skal forsikringsselskabet erstatte genanskaffelses prisen, som ofte kan ligge på den anden side af 100.000.

Som tillægssvar, skulle jeg blive bestjålet på gaden er uret fuldt dækket af vores indbo.
Svar
#5
Jeg tror at Hojlund og måske andre gerne vil vide hvad forsikringsselskab du har. Det kommer vel an på om det er trickstyveri, som vist også bliver kaldt "simpelt tyveri", eller røveri hvor man bliver overfaldet.
Man skal også råbe op om tyveriet ved simpel tyveri, men der går jo nogle gange et stykke tid inden man opdager at man har mistet noget. Man har man et meget godt forholdt til sit forsikringsselskab er tingene jo nemmere.
Svar
#6
Mit forsikringsselskab erstatted mine ure til markedsværdi som særligt indbo, dvs. den værdi, et tilsvarende brugt ur koster. Naturligvis skulle der foreligge kviteringer og billeddokumentation. Alle ure var i stål. Hvis et ur var dyrere end i originalt indkøb, var det stadig genanskffelsesprisen, der blev betalt.

Jeg har nu foto af ur sammen med kvitering eller garantibevis oploaded til Eboks. Så er det nemmere at dokumentere.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)