En lille lørdags-ekstra-oplevelse med et Jaeger-LeCoultre rejseur
#1
For nogle år siden købte jeg et Jaeger-LeCoultre rejseur på eBay. Jeg elsker jo mærket og jeg var snublet over disse rejseure fra gamle dage med alarm og smukke former.

Da uret kom var det lidt mere slidt end jeg lige havde fanget, men stadig et JLC og stadig smukt i formen.

İmage

İmage

Det folder sammen, så det lige kan ryge med i kufferten når man skal afsted på safari eller opdagelsesrejse.

İmage

Det står nu på mit skrivebord.

Forleden dag ville jeg tage et billede af det til Instagram. Det var første gang jeg opdagede at der var et ekstra navn på skiven....Der står ‘Kirby Beard & Co. Paris’

Stor var min overraskelse - som tog mig direkte til Google. Det viser sig, at Kirby Beard var en fin butik, startet af englændere, men beliggende i Paris.

Og mine venner fra Hodinkee havde skrevet en spændende artikel om en ikke helt almindelig butik.

https://www.hodinkee.com/articles/kirby-beard-co-cool

Prøv også at gå på eBay og søg efter ‘Kirby Beard’. Så vil I se bredden af udvalget. Ganske flotte ting imellem.

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#2
Rigtig god og interessant læsning. Tak fordi du deler denne historie Icon_smil
[-]
  • cfnissen
Svar
#3
Det er da et rigtig fint ur, og artiklen er herlig læsning. Man bliver helt ked af, at forretningen er lukket. Jeg prøver at forestille mig, hvordan der har set ud, og kommer til at tænke på Bate's hatteshop i London før den flyttede: En forretning, der emmede af historie.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • cfnissen
Svar
#4
(03-10-2018, 01:43 PM)Larsb Skrev: Det er da et rigtig fint ur, og artiklen er herlig læsning. Man bliver helt ked af, at forretningen er lukket. Jeg prøver at forestille mig, hvordan der har set ud, og kommer til at tænke på Bate's hatteshop i London før den flyttede: En forretning, der emmede af historie.


Ja, ikke? Fik straks lyst til at tage derned.

Claus


Sent from my iPhone using Tapatalk

[-]
  • Larsb
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)