Nøjagtighed efter service
#1
Inspireret af en anden tråd og af at mit Blancpain Fifty Fathoms lige er kommer retur til håndleddet efter service hos Blancpain i Shanghai. Uret vinder 8 10 sekunder i døgnet, hvilket selvfølgelig er for meget. Og jeg tager da også forbi Blancpain næste gang jeg er i Shanghai.
Men hvad er jeres erfaring efter service? Falder jeres ure normalt lidt til ro og derfor er det bedst at vente en måneds tid og så får det reguleret? Eller får I det bare reguleret med det samme?
Svar
#2
(30-09-2018, 06:11 AM)doxa300 Skrev: Inspireret af en anden tråd og af at mit Blancpain Fifty Fathoms lige er kommer retur til håndleddet efter service hos Blancpain i Shanghai. Uret vinder 8 10 sekunder i døgnet, hvilket selvfølgelig er for meget. Og jeg tager da også forbi Blancpain næste gang jeg er i Shanghai.
Men hvad er jeres erfaring efter service? Falder jeres ure normalt lidt til ro og derfor er det bedst at vente en måneds tid og så får det reguleret? Eller får I det bare reguleret med det samme?


Efter et par dages gåen med dem har man en god ide om hvordan de vil blive ved med at gå i lang tid. Især med topgrade værker. Så vinder dit ur 8 - 10 sekunder i døgnet hver dag så efter et par dage kan du regne med at det bliver ved et godt stykke tid. Måske 1 - 3 år.
Svar
#3
Det sidste ure jeg hentede efter service var et jlc Reverso. Det vandt 2-3 timer i døgnet, så set i det lys er 8-10 sekunder vel ret godt Icon_e_biggrin1 Icon_blink
(og ja Reversoen befinder sig nu i Schweiz igen Icon_smil )
Svar
#4
De falder ofte til ro efter et par måneder. Oplever det tit med f.eks. Breitling der vinder 6-8 sekunder, og efter 6 måneder spot on.
Svar
#5
min Rolex sea-dweller 16600 fik service hos Klarlund for præsis et år siden, det kørte de første 2 md +0.5 pr. dag, så havde den en periode på en md. med + 1-2 sek. per dag, nu den tilbage på under +0.5 sek. per dag. jeg har det på armen 24/7.
Svar
#6
Hurtig opfølgning. Uret vedblev med at vinde 10 sekunder i døgnet. Så retur til Blancpain Shanghai for st få det reguleret. Det ville de så ikke bare sådan gøre uden videre men ville beholde uret i en måneds tid for at se om der er noget galt. Hmm lidt mystik? Eller god service? Jeg blev i hvert fald lidt tosset. Så nu venter jeg på at få det igen. Og svar fra Blancpain kunde service om dette er standard procedure.

Hvad tænker I?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#7
(26-10-2018, 02:17 AM)doxa300 Skrev: Hurtig opfølgning. Uret vedblev med at vinde 10 sekunder i døgnet. Så retur til Blancpain Shanghai for st få det reguleret. Det ville de så ikke bare sådan gøre uden videre men ville beholde uret i en måneds tid for at se om der er noget galt. Hmm lidt mystik? Eller god service? Jeg blev i hvert fald lidt tosset. Så nu venter jeg på at få det igen. Og svar fra Blancpain kunde service om dette er standard procedure.

Hvad tænker I?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ikke god service. Beholde den måske 1 uge eller bare 3 timer.  Jeg fik et Tudor justeret og det var på værkstedet med urmager. Det tog 20 minutter.

Vinder den 10 sekunder ville jeg trække 5 sekunder fra hvad den viser på timegraph og så enten give dig den med eller lade en urmager gå med uret et par dage og se hvad der sker. 1 måned er meget tid at de skal bruge. De brugte jo også en del tid på selve service.

Dagen efter mit Rolex  datejust fra 1968, fik service ved Klarlund tabte det 20 sekunder i døgnet. På 15 minutter var det justeret til +3 sekunder og har holdt tiden nu i 1,5 år.

Jeg fik at vide at når et ur har fået service og det testes kan det, hvis det ligger stille et par uger lige efter service, godt have ændret præcision grundet ny olie. Så det blev hurtig justeret og har gået hele tiden på mit håndled eller på watchwinder.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)