Tidana Suverän
#1
Fik min faders gamle ur tilbage fra service. Et Tidana Suverän som jeg tror er købt i Sverige i starten af 40'erne. Tror det har lidt samme historie som Omega Suverän. Der er en herfra som har en hel samling af disse Omega ure og også skriver lidt om historien. Ellers kender jeg ikke noget til mærket "Tidana" og har ikke kunne finde noget om det. Men synes det er et pænt ur og der er lavet et fint arbejde hos urmageren. Optræksfjederen er skiftet samt center stenleje er udskiftet til et stålleje. Der var så meget slør i det gamle stenleje at uret ikke kunne gå stabilt. Nu går det virkelig godt. Dvs. de få timer jeg har haft det på kan jeg ikke se nogen afvigelse......

Nu har uret gået nogle dage og vil tro det holder ca. 1 minut pr. uge. Det er jeg godt tilfreds med for sådan et type ur.
Tror det lykkedes at indsætte et billede...….
Svar
#2
İmage
[-]
  • MichaelA
Svar
#3
SUPER fint ur, wow!!
Jeg har ikke lige umiddelbart kunnet google mig til noget på mærket.
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
#4
Ja, det er endnu pænere i den virkelige verden. Specielt til en skjorte som er med sort/hvide striber som jeg ikke lige har på......på næste billede.
Har set ure i det mærke på det svenske "Tradere"......tror jeg det hedder....men der var de solgt. Tidana ure bliver solgt for 150 -200 kr. Netop den model jeg har synes jeg er pænest af dem jeg har set. Også interessant med historien. Det var nok et meget lille urmærke (måske kun solgt i Sverige). Det er et pænt værk som er i. Åbenbart sælges de hurtigt når de er til salg.

İmage

F.eks. er der et mere her....af samme type:
http://www.kalevankello.fi/tuote/tidana-001/

…...men da jeg fik gnasket mig gennem det finske fandt jeg ud af at det var solgt......nu er det så lidt dyrere da det ikke er et privat salg men gennem en ur forretning.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)