Sub....date eller no date.
#1
Hej .

Jeg overvejer et nyere men brugt sub men svinger frem og tilbage imellem date eller no date......Hvad synes I og hvorfor ?

Mvh Michael
Svar
#2
Meget subjektivt, men jeg foretrækker med dato, da et sub for mig skal have cyklop (forstørrelse). Det er bare en typisk Rolex ting, som - igen for mig - hører sig til.
Svar
#3
Jeg har det lidt modsat.

For mig er et Submariner et dykkerur og når man er ude og dykke så behøver man ikke datofelt.

Jeg synes det giver en mere clean urskive uden dato.

Derfor er der et 114060 i min kasse.
Mvh Kim 
Svar
#4
Med sub er jeg også til no date.
Men jeg har så heller ikke haft noget sub.

Sendt fra min H4113 med Tapatalk
Svar
#5
For mig uden, og kan bedre lide 2 liner end 4, for et clean look.

Er der behov for dato, synes jeg rolex seadweller 16600 er et flot bud for et clean look Inc. Dato.(kom der et redsub forbi en dag, er jeg sikker på man kunne lære at elske cyklop’en, men det kommer nok ikke bare lige forbi :-) )
Svar
#6
İmage
Mvh Kim 
[-]
  • guru1313, HG, phrede, Smilla
Svar
#7
Jeg er også mest til clean altså med ingen dato
Svar
#8
Jeg synes det ser bøvet ud, men skråt op med vores meninger! Køb det, du synes er fedest :)
Svar
#9
For mig er dato og cyklop Sub’ens DNA. Når man fjerner dem, synes jeg man fjerner noget af Rolex DNA’et og i mine øjne ser det (nu) forkert ud på en sub hvis en eller begge mangler. Jeg vil dog sige det har været en proces der har taget nogle år :-). I starten synes jeg også det var pænest uden.
Svar
#10
Stak lige hovedet ind til en AD i Spanien for 3 uger siden, 5 min før lukketid ... og sørme om der ikke var kommet  en Sub date og en Sub no date ind, 30 min tidligere.
Så jeg havde “frit valg”.
Jeg var overhovedet ikke det mindste i tvivl... no date!
Det er netop Rolex DNA, det hele rene udseende og sådan som det oprindelig var tænkt. At de så efterfølgende har smidt et datohjul i, ovenikøbet så småt, at de også må smide et forstørrelsesglas på, tja... det kan da kun være for at tilgodese skrivebordsdykkeren. Og at kalde dato og cyklop for Rolex DNA.. det forstår jeg intet af.
Men at være på rette sted og på rette tid, gjorde mig da til en glad mand.
Never argue with an idiot. 
They will only bring you down to their level and beat you with experience
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)