Bedste praksis ved privat salg?
#1
Jeg overvejer at sælge mit Speedmaster ur, men er lidt i tvivl om hvordan jeg undgår problemer med betaling eller tyveri...

- Hvilken betalingsform er bedst/sikrest for mig som sælger? Jeg tænker bankoverførsel, men en sådan transaktion kan vel tage op til et døgn og jeg vil ikke bryde mig om at udlevere uret før pengene er på kontoen.
- Hvis køber vil besigtige uret, ville I så gøre det på privatadressen? (Uret er normalt i bankboks)

Tak for jeres tips.

Mvh
Martin


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#2
Hard cash er vel altid bedst. Ellers er der vel straksoverførsler?

Når jeg har solgt ure har jeg gjort det både på hjemmeadressen eller på arbejdet. Har en enkelt gang mødtes med sælger hos en urmager.


[-]
  • Marty
Svar
#3
Straksoverførsel er den eneste måde jeg ville handle på. Jeg ville ikke ligge inde med så mange kontanter + folk er blevet huslet hvor de troede de fik kontanter, men endte med en kuvert med ganske få sedler og gamle aviser for resten :-/. Jeg ville aldrig handle ur derhjemme, så har gjort det på købers arbejdsplads. Jeg har også byttet ur med en forhandler i udlandet, som har haft det ur jeg gerne ville have. Det har også fungeret fint.
[-]
  • Marty
Svar
#4
Jeg har gjort begge dele de gange jeg har solgte ure.

Jeg mødes altid et offentligt sted (på privat adresser har jeg min kammerat med)
Betalingen er som udgangspunkt altid cash sidst var dog en straks overførelse.
(Som kan ses på din konto med det samme Icon_blink)
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • Marty
Svar
#5
Jeg har solgt 1 ur, og han så kun billeder på forhånd (han boede ikke i DK).
Vi viste hinandens kørekort, og han var så inde og kigge på min LinkedIn profil, kunne jeg senere se. Han foreslog Facebook, men det havde jeg ikke.

Jeg googlede ham, så jeg vidste at navn passede med adresse osv., og at personen rent faktisk eksisterede.
Pengene blev overført ved straks betaling, og så sendte jeg uret til ham, med anbefalet værdi post.

Der var tale om et ur i Ca. 10.000 kr klassen.
[-]
  • Marty
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)