Hjælp til valg af Panerai...
#1
Hej :)

Da jeg står overfor mit første “rigtige” ur-køb, håber jeg at I kloge hoveder kan give en hånd med de store beslutninger. :)

Jeg er faldet totalt for Panerais Luminor modeller og har nu helt konkret to modeller og tre specifikke ure jeg står og skal vælge imellem..

Da jeg er meget i tvivl vil jeg meget gerne høre jeres tanker omkring de to modeller og meget gerne jeres mening om de specifikke tilbud (pris osv.)

Det drejer sig om pam 312 og 320

——— Lidt info om hvet ur:

Pam 312
- 2010
- inkl. boks, tool og papirer
- Aldrig serviceret
- OEM Gummirem
- Stand 9/10

* Den originale alligatorrem mangler
* Gummicover til urkasse mangler

Pris 34.000

———
Pam 320 GMT (1)
- 2012
- inkl. boks, tool og papirer og tilbehør
- Har fået Panerai-service i år
- OEM gummi- og alligatorrem
- Stand 9/10

Pris 43.850

———
Pam 320 GMT (2)
- 2015
- inkl. boks, tool, papirer og tilbehør
- Aldrig serviceret
- OEM gummi-, alligatorrem + ekstra rem
- Stand 8/10

Pris 44.500

Det ender vist med at blive en lang post.. :)

Hvad tænker I? Er prisen fair på Pam 312 når nu der mangler en rem og det skal serviceres snart?

Er der nogle serier (årgange) der er bedre end andre?

Pam 320 GMT har en ca. 10.000 kr højere udsalgspris end 312... Skyldes det udelukkende GMT funktionen?

Jeg beklager at det blev så langt :) Jeg håber at I har tid og lyst til at hjælpe, så jeg kan få mit første Panerai! :D

Tak. - og tak for et fedt forum.




Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#2
Jeg ville nok gå efter GMT 1. Primært fordi jeg godt kan lide GMT funktionen, du får et 9/10 ur, som lige er serviceret Icon_Up. Nu har jeg ikke tjekket priser, så det er udelukkende baseret på dine tre eksempler. Forskellen mellem 312 og 320 er GMT funktionen og visning af gangreserve på bagsiden (på 320’eren). Det der taler for 312 er måske det lidt mere klassiske look (uden GMT viser) og så prisen.
[-]
  • SBNilsson
Svar
#3
Tak for svar. Det lyder fornuftigt med 320’eren.


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • onkeldunkel
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)