Ny lænke til Moonwatch, men hvilken?
#1
Til mit Moonwatch søger jeg en Omega lænke som er mere robust end den uret er født med tilbage i 1969-1970 (lænke med nr. 1039).

Lænken anvendes ikke på nuværende tidspunkt, da jeg er bange for om den er for skrøbelig når den er lidt “elastisk” i leddene. I stedet har jeg en læderrem monteret (se billede)

Har I nogle gode input eller modeller jeg skal gå efter evt. med billeder eller links?

På forhånd tak

İmage
Svar
#2
Med sådan et fint ur med step dial og 220 bezel, så ville jeg gå efter en original lænke (koste hvad det
vil). Alt andet vil efter min mening være synd. Det er et utroligt flot ur, som står på min (lange) ønskeseddel. Jeg er selv fra 1970, så det ville passe PERFEKT :-)
Svar
#3
(02-08-2018, 09:41 AM)onkeldunkel Skrev: Med sådan et fint ur med step dial og 220 bezel, så ville jeg gå efter en original lænke (koste hvad det
vil). Alt andet vil efter min mening være synd. Det er et utroligt flot ur, som står på min (lange) ønskeseddel. Jeg er selv fra 1970, så det ville passe PERFEKT :-)


Det er også det jeg går efter men der er flere forskellige originale lænker at gå efter så savner lidt input. Jeg synes umiddelbart 1039-versionen er for skrøbelig og vil gerne værne om den

Jeg er utrolig glad for at jeg har været så heldig at arve et så fint og passet eksemplar fra min onkel. Han stod i kø til at købe det tilbage i 1969/1970 ifm. månelandingerne.
Svar
#4
Ah, ok - så misforstod jeg dit indlæg. At det er et ur, du har arvet gør det jo bare endnu bedre. Fantastisk. Jeg er ikke nået til Omega lænkerne endnu - kun uret, så der kan jeg desværre ikke hjælpe, men det er der helt sikkert andre herinde der kan, f.eks. GMT-Geek/Jon :-)
Svar
#5
Helt ok, det er også stadig en forholdsvis ny verden for mig men ikke mindre spændende :-)

Jeg tænker måske det skal være en lænke med ref 1171 men lige at finde den rigtige til den rigtige pris er svært... både for uret i dit tilfælde men også lænken ;-)
Svar
#6
Jeg har også afmonteret min 1039 og sat en 1479 med 812 endlinks på i stedet for. Den er meget mere robust, og klæder uret godt, synes jeg

...dejligt ur du har, iøvrigt, tillykke med det!!
Svar
#7
(10-08-2018, 09:19 PM)bhjensen Skrev: Jeg har også afmonteret min 1039 og sat en 1479 med 812 endlinks på i stedet for. Den er meget mere robust, og klæder uret godt, synes jeg

...dejligt ur du har, iøvrigt, tillykke med det!!


Hvor fandt du din lænke og til hvilken pris?

Tak, jeg er også meget glad for uret

... og hvorfor en 1479 fremfor eksempelvis 1171?
Svar
#8
Hej igen, 1171 er også en rigtig flot lænke. Den virker mere solid end 1039, og den er også mere 'vintage' end 1479, som er nyere (fra starten af 90'erne mener jeg). Grunden til at jeg fik fat i 1479'eren var, at den sad på en anden Speedmaster, som jeg købte, så nu bruger jeg lænken på begge mine Speedmastere i rotation med diverse remme, som jeg også synes klæder urene rigtigt godt


Sent from my iPhone using Tapatalk

...glemte at sige at der ofte er Omega lænker til salg på ebay, men jeg kan også anbefale Omega Forum, som er et rigtigt 'nørdeforum' men til gengæld er ure og tilbehør, der sælges af forummets medlemmer, som regel i rigtig god og original stand.


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • MSkytte
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)