Omega Dynamic Geneve 135.033 pris?
#1
Hej tosser, det er længe siden jeg har bevæget mig ind på disse kanter. Ure er nok blevet en mindre hobby for mig med tiden, og nok mest begrænset til WUS og diverse facebook grupper.

Jeg vil dog gerne lige stillet et spørgsmål til crémen af danske Omega tosser, og det må jo nødvendigvis være her jeg kan finde dem :-)

Min farfars gamle Dynamic med blåskive i no-date udgaven er dukket op fra nogle gemmer. Forudsat at det bliver serviceret og rem og glas skiftes, hvad vi I tro det er værd?

Jeg tænker selv 3,5 - 5 kilo, men dobbelttjekker lige her, da jeg i øvrigt ikke aner om netop denne udgave er særlig på nogen måde, modsat de andre skivedesigns, hvor de fleste har den der ring inden i.

Pga. størrelsen vil jeg mene den godt kunne være mere populær end andre mindre vintagemodeller i disse dage, men hvad ved jeg.

İmage
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
#2
Jeg tror dit bud er meget godt. Personlig er jeg mere til designet med ringen i, men der er nu også noget med blå skiver.

I sidste ende betyder den værdi andre vil sætte på dit farfars ur, vel i bund og grund ikke så meget.

Sendt fra min E5823 med Tapatalk
Svar
#3
Jeg er enig i vurderingen!

Men det er faktisk et ret fedt ur i en god størrelse og med et mega godt værk fra guldalderen(Omegas) - vil antage cal. 601 med håndsving!  Icon_Up

Få det serviceret - find en ny rem(bugten kan hjælpe) og den gamle ville være glad for hvis du gik med det! 

Skiven = blå som jeg personligt synes spiller max!  Icon_Up

Jeg har dog en "bullseye version" på lænke liggende nederst i bank boksen - ikke fordi jeg ikke synes den skal have armtid, men det har jeg også så meget andet der skal...

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#4
Det er meget fint ur.
Jeg har et par stykker eller tre.
Fruen bruger det ene med remme fra timebymail.
Det er gode remme, som fås i flere farver, og de leveres med spænde.
De originale Omega-remme fås kun i brun, sort og blå, og leveres ikke med spænde (ikke rørende billige!). Det originale spænde leveres ikke mere fra Omega.
Remskifte er nok lettest med den originale røde skiftenøgle.
Da remmene naturligvis har en tykkelse, kan det være lidt drilagtigt at få låseringen til at gribe gevindet, men......tålmodighed!
De oprindelige remme var af Corfam, og kunne fås i mange farver (20+?).
Men med en gang service og nyt glas, er det et herligt ur.
/
Kristen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)