Breitling Colt A17350 vs Colt GMT A32350
#1
Hej...

Overvejer at købe et Breiting Colt og har fundet to som er interessante, men inden jeg går videre med købet, vil jeg høre om der nogen som kan give råd, pros and cons omkring ovenstående modeller?

På forhånd tak...

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Svar
#2
er det disse to vi taler om?

İmage

İmage

Ovenstående fra https://www.breitlingsource.com som til lige har diverse tech/spec info på urene.

Begge er udgået af produktion for mange år siden, så jeg gætter at der er tale om brugt køb.

Jeg har ingen personlig erfaring med modellerne men hæfter mig ved følgende generelle specs:

* colt = eta 2824, GMT = 2893
Begge har en relativ kort gangreserve hvis man sammenligner med nyere automatik værker begge 42t. Begge er standard ETA værker og mit gæt er at Breitling ikke har foretaget nogen forbedringer, begge er dog COSC så vidt jeg kan se. At det er ETA er ikke et minus i mine øjme idet alle urmagere kan fixe et sådant. GMT funktionen på 2893 er ikke "true GMT", så uret skal stilles "fra bunden" når du rejser til anden tidszone.

* colt lug width = 18mm, width = 38mm
Et relativt mindre ur som grundet stilen med en ret bred drejekrans nok vil fremstå mindre end de 38mm, idet skiveåbning vel er nede omk 28mm. På mit lille håndled er det ikke et problem, men det bør du lige overveje. 18mm lugs er også lidt kleint imho. Lænken ser ud til at have skråt skårne led - og poleret. Solid End Links iflg breitlingsource

* GMT lug width = 20mm, width = 40,5mm
Lænken er opdateret ifht Colt lænken men stadig skråt skåen.

* Finish = blankpoleret ??
Dem jeg finder på chrono24 ser meget blanke ud, er det korrekt?


/L
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)