Lidt fra London.
#1
Min kone og jeg tog en tur til London over weekenden, primært for at se en koncert i Hyde Park med bl.a. Santana og Eric Clapton. Der kunne dog sagtens blive tid til lidt shopping og derfor også tid til at kigge på ure.
 
Vi ankom lørdag og kunne se på store opslag i Heathrow, at der var London Pride den lørdag. Vi fandt ud af, hvor stort det er, da vi havde været en tur i Covent Garden og gik ned for at besøge Watches of Switzerland i Regent street. Paraden skulle gå fra Oxford Circus, gennem Regent Street til Trafalgar Square, og allerede da vi nærmede os Trafalgar Square kunne vi se, at det var stort. Alt var spærret for biltrafik, og der var tusindvis af mennesker.  Jeg har før oplevet det kinesiske nytår i London, hvor der også er spærret meget af og er mange mennesker, men det her var vildt. Her et kig op ad Regent street.


İmage

Det var festligt og fantastisk, folk i alle afskygninger af på/be/ud og afklædning. Stemningen var helt i top, alle var glade og festede. Ingen havde tid til at gå i forretninger, så da vi kigget på paraden og var nået frem til Watches of Switzerland, havde vi det for os selv.
Jeg havde håbet at se på Meistersingers nye Lunascope, og havde skrevet til dem i forvejen for at høre, om de kunne få det hjem. Service fra deres online forretning lader en del tilbage at ønske, og da de endelig efter en del mailudveksling fandt ud af, at det var kommet ”på gaden”, bad de om et forskud på 20% af prisen for at tage det hjem. Jeg ville få pengene returneret, hvis jeg ikke købte uret! Da prisen også lå noget over, hvad Meistersinger havde prissat uret til, takkede jeg pænt nej til at skulle betale vekselgebyr osv. for at kigge på et ur.
 
Service i deres fysiske forretning fejler til gengæld ikke noget, hvilket vi viste fra tidligere besøg og køb. Jeg kigge først på et andet Meistersiinger med en smuk blå skive, som skulle være den samme som det nye månefaseversionen, og det gjorde ikke lysten til at se og måske eje et Lunascope mindre, men det må vente.


İmage

Herefter kiggede vi også på en af fruens favoritter, som hun sværmer en del omkring: EN JLC Rendevous med, helst med perlemorsskive og læderrem. Den kombi var ikke lige hjemme, men der blev prøvet et par andre versioner:

İmage

İmage

Søndag var vi så til havefest for medaldrende musikelskere og nostalgikere i Hyde park. Det var ret fedt, og varede hele dagen, men mandag var sat af til afslapning, så efter at have nydt en Gin and Tonic på toppen af John Lewis i Oxford street – kan anbefales – gi vi til Bond street og Wempe. Jeg har længe gerne ville se den nye Glashütte Original Sixties med grøn skive, men Klarlund har ikke kunnet få den hjem. Det havde Wempe, og den var meget flottere i virkeligheden end dt kan gengives på billeder, især med mine evner som fotograf, men i får lige et eksempel på de to modeller alligevel. Den frister godt nok også lidt.


İmage

İmage

Vi vandrede lige så stille ned mod JLC i den anden ende. Da vi kom frem skulle jeg lige se, hvad der var i vinduet, inden vi gik ind, og til min store overraskelse lå der et Reverso med Hokusai’s bølge i emalje. Jeg har drømt om at se det ur i virkeligheden, man da det kun er lavet i 8 eksemplarer, var jeg ret sikker på, at det aldrig ville ske, men nu var chancen der. Hold da helt op, hvor er det flot. Den detaljerigdom, der er i emaljeringen er så imponerende. Man tror dårligt, at det er malet i hånden af et dødeligt menneske, men jeg har stået i atelieret og set dem arbejde på et andet ur i samme serie med et hestebillede, og det er virkelig lavet i hånden under mikroskop. Set igennem en lup trådte endnu flere detaljer frem. Mit foto gengiver slet ikke, hvor flot det i virkeligheden er. Forside var også emaljeret i blå – det er ikke mit fingeraftryk på glasset. Jeg turde ikke vende uret. Jeg kunne købe det, men det ville kræve et ekstra lån i huset, og går emaljeringen i stykker, kan den ikke repareres!

İmage

İmage

 
Det var sidste uroplevelse i denne omgang, men hold da k…, hvor det gav gåsehud at side med sådan et ur.
 


Sendt fra min SLA-L22 med Tapatalk
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
#2
İmage

İmage

Det er så meget flottere i virkeligheden
[-]
  • cfnissen
Svar
#3
(12-07-2018, 09:12 PM)Danbs Skrev: Det er så meget flottere i virkeligheden

Lige præcis. Jeg var meget overrasket over, hvor meget bedre den så ud, også i forhold til rigtig gode billeder.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
#4
Her er et lidt skarpere billede af versionen med stor dato.
İmage

Sendt fra min SLA-L22 med Tapatalk
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • cfnissen
Svar
#5
(12-07-2018, 06:54 PM)Larsb Skrev: Vi vandrede lige så stille ned mod JLC i den anden ende. Da vi kom frem skulle jeg lige se, hvad der var i vinduet, inden vi gik ind, og til min store overraskelse lå der et Reverso med Hokusai’s bølge i emalje. Jeg har drømt om at se det ur i virkeligheden, man da det kun er lavet i 8 eksemplarer, var jeg ret sikker på, at det aldrig ville ske, men nu var chancen der. Hold da helt op, hvor er det flot. Den detaljerigdom, der er i emaljeringen er så imponerende. Man tror dårligt, at det er malet i hånden af et dødeligt menneske, men jeg har stået i atelieret og set dem arbejde på et andet ur i samme serie med et hestebillede, og det er virkelig lavet i hånden under mikroskop. Set igennem en lup trådte endnu flere detaljer frem. Mit foto gengiver slet ikke, hvor flot det i virkeligheden er. Forside var også emaljeret i blå – det er ikke mit fingeraftryk på glasset. Jeg turde ikke vende uret. Jeg kunne købe det, men det ville kræve et ekstra lån i huset, og går emaljeringen i stykker, kan den ikke repareres!

İmage

İmage

 
Det var sidste uroplevelse i denne omgang, men hold da k…, hvor det gav gåsehud at side med sådan et ur.
 


Sendt fra min SLA-L22 med Tapatalk

De er så vilde de reversoer. Så ufatteligt smukt arbejde.

Det må have været fantastisk at have den i hånden, særligt givet dine egne overvejelser.

Claus



Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • Larsb
Svar
#6
Tak Claus. Det var fantastisk, og jeg var pludselig meget bevist om, hvor sart emalje kan være, og at det ikke kan repareres. Jeg turde ikke selv vende uret for at se forsiden, som jo også er emailje, men beskyttet af safirglas.

Jeg er glad for, at jeg har valgt gravering istedet for emailje. Det er ikke så sart.

Emaljen på forsiden var også virkelig smuk, og det var først da jeg så billedet, at jeg opdagede fingeraftrykket, der desværre gør det svært at se, hvor smuk den er Icon_head
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)