Mit første vintageur - Herre
#1
Hej alle ur entusiaster. 

Jeg står i den situation, at jeg er faldet over denne urgruppe. Hvilket vil sige jeg utrolig gerne vil have købt mig mit aller første vintageur. Jeg har kigget rigtig meget på Omega ure, lidt på Tudor m.m. Jeg vil rigtig gerne have købt mig et virkelig flot, tidsløst også fornuftigt første gangskøb, så jeg ikke ender med at købe katten i sækken.. Jeg tænker et budget på omkring 2000-4000kr. 

Så jeg skriver herinde, for at få alle gode råd med i bagagen, og håber på at I kan komme med lige præcis det ur, som ville være det bedste ur for mig, som mit første vintageur. Om det er med manuelt optræk eller automatisk, er irrelevant. Det vil jo nok være manuelt optræk, de fleste af dem som web vintage. 

Jeg glæder mig til at høre fra jer. På forhånd tusinde tak. 

Med venlig hilsen, 
Jonas
Svar
#2
Hej Jonas.

For 2.000-4.000 kr ville jeg kikke på quartz ur, men skal det være automatik ville Seiko måske være noget. Dog skal du ikke regne med at det måske afviger 15 + sekunder i døgnet og måske kun er gangreserve på max. 30 timer.
Svar
#3
Man kunne jo vælge at købe et mindre kendt mærke med et godt og robust værk. Om gangreserven er specielt kort og nøjagtighen  er mere end +15 sec. for Seiko ure ? Min erfaring med Seiko er mere varieret.  Det er med Seiko ure ligesom andre mærker, jo flere kroner (indtil en vis grænse) jo bedre kvalitet. Et skovhugger-ur med et AS 1130 i maven kan da være en udmærket start på at samle vintage ure. Det kan findes i utallige modeller alt efter ens smag og til mellem 500 og 1000 kr. ny-serviceret.
P.N.
Svar
#4
Tak for jeres svar.
Tudor bliver nok ret svært at finde til det budget, det har jeg fundet ud af. Dog burde det kunne lade sig gøre at finde et Omega i det budget, lige ud fra hvad jeg kan se diverse steder. Har jeg ikke ret? F.eks et originalt Seamaster eller Geneve?
Svar
#5
Det kan måske lade sig gøre uden at stille store forventninger til service-historien. Jeg tror der er størst chance for en Geneve.
P.N.
Svar
#6
(09-07-2018, 06:43 PM)kockamok Skrev: Tak for jeres svar.
Tudor bliver nok ret svært at finde til det budget, det har jeg fundet ud af. Dog burde det kunne lade sig gøre at finde et Omega i det budget, lige ud fra hvad jeg kan se diverse steder. Har jeg ikke ret? F.eks et originalt Seamaster eller Geneve?

Der er masser af Omega på DBA. Mange er små.
Svar
#7
Hvad menes der med “små”? :)
Svar
#8
(09-07-2018, 07:08 PM)kockamok Skrev: Hvad menes der med “små”? :)

34 mm i diameter.
Svar
#9
Jeg skrev en PB med mit udvalg af ure Icon_blink
Svar
#10
Der er et omega “two tone” til salg på dba til 3.999kr. Det er en fra Frederiksberg, og har været til salg i 66 dage. Det er fra 1950 ca. Det er netop blevet serviceret, og er 36mm i diameter.   Icon_e_biggrin1 Jeg aner ikke hvem han er, og prøver ikke at sælge det for ham, men skriver bare lige specifikationerne på uret/annoncen, så du har lettere ved at finde den Icon_blink 
Jeg ved ikke noget om uret/urværket, måske er der andre, som ved det, men synes bare det ser fedt ud Icon_smil  

Mvh
Søren ?

Hov her var linket  Icon_lol 
https://www.dba.dk/herreur-omega-her-sae...044212256/

Mvh
Søren Icon_blink
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)