Måneformørkelse
#1
Det ser vi jo ikke på vores ure, men månen og dens cyklus kan jo aflæses på nogle ure, og er en ganske spændende komplikation.

Nu var det ikke emnet i denne tråd, men var i som jeg nysgerrig efter at se det flotte fænomen...jeg kunne ikke holde mig fra det og ej heller mit kamera, så her lige et par billeder.

Første billede er sammensat af et par billeder jeg skød af månen og mars og den stod nogenlunde som på nedenstående billede.

İmage


Næste billede er den totale formørkelse så småt ved at være ovre og skygen trækker sig stille og roligt væk mod højre og man se det skarpe lys kommer frem i venstre side af månen.

İmage

Sidste billede er et af de billeder hvor objektivet måske har spillet et puds, men der er altså nogle lys fænomener i højre side og jeg har ikke nogen forklaring på dem.

İmage

Sidste billede brændvide 600mm

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#2
Flotte billeder som altid Michael.  Icon_not
Mvh Kim 
[-]
  • Larsb
Svar
#3
(28-07-2018, 10:00 AM)Avantismo Skrev: Flotte billeder som altid Michael.  Icon_not

Mange tak Kim  Icon_smil

Fantastisk man kan fange disse smukke senarier.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#4
(28-07-2018, 10:11 AM)Miwes Skrev:
(28-07-2018, 10:00 AM)Avantismo Skrev: Flotte billeder som altid Michael.  Icon_not

Mange tak Kim  Icon_smil

Fantastisk man kan fange disse smukke senarier.


Enig med Kim - vildt flotte fotos !!  Icon_Up Icon_Up

Det er aldrig rigtigt lykkedes mig at tage ordentlige billeder af månen, selvom Guderne skal vide, at jeg har prøvet - men det skal så også siges, at mit foto-udstyr ikke er beregnet på den slags fotos, hvilket nok er forklaringen  Icon_smil
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#5
Mange tak Peter

Det var nu også en udfordring at få ramt denne måneformørkelse og først kunne jeg ikke se noget, men så ganske svagt kom den til syne og med kamera og stativ så blev der forsøgt at ramme den så skarpt det nu kunne lade sig gøre.

Det blev til mange skud og har så fundet de bedste frem og jeg er bestemt meget tilfreds med mit bidrag til denne måneformørkelse og er vild med den specielle farve der altid kommer når skyggen rammer.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • Larsb, pbr
Svar
#6
Vildt gode billeder, tak for dem Icon_Up
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
#7
Hvad har du skudt de billeder med? De er flotte!
Svar
#8
(28-07-2018, 02:31 PM)MichaelA Skrev: Hvad har du skudt de billeder med? De er flotte!

De er skudt med et Canon G3X superzoom svarende til 600mm
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#9
Super billeder; især kan jeg godt lide det med mars.

/Bjørn
[-]
  • Miwes
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)