Miwes urnørderri og sommer hilsen
Hej med jer

Så er der en lille video og lidt snak omkring de seneste ure og en ny bog, men kig med hvis du har lyst og ellers en god sommer til jer alle.

Med venlig hilsen Michael

Miwes Watch Journey
[-]
  • Henrik A, Larsb, Møller
Svar
Hej Michael,

Tak for videoen. Rolex er historisk set svært at komme udenom, når man interessere sig for ure, også selvom der er meget snobberi omkring mærket, som desværre har ført til nogle helt vilde priser. Det eneste, der kan trøste her er, at hvis man får lyst til at prøve, så har det hidtil været en investering, hvor du har været sikker på at få pengene igen. (Medmindre rolexboblen brister en dag Icon_head ).

God ferie.

Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
Det er helt klart spændende læsning og langt mere omfattende historie end jeg umiddelbart havde forestillet mig.

Hvor er der mange varianter indenfor de forskellige modeller Icon_e_surprised

Miwes Watch Journey
Svar
Hej Michael, også god sommer til dig og familien herfra!

Hygger mig altid med dine små videoer, denne ingen undtagelse. Fin lille samling ure du har der. Du køber med hjertet, det har jeg altid tænkt om dig, og det syntes jeg rigtigt godt om!

Mht Rolex. Rolex er uden tvivl et kvalitets mærke. Mit/vores problem (da vi begge har et forholdsvis stort håndled) er at mange rolex modellerne er 40mm i diameter, og er desværre så for små til mit håndled og dit tænker jeg. Jeg købte derfor et deepsea, da jeg i sin tid skulle prøve mærket af. Nu er dette ur kommet i en ny udgave, med lidt bredere lænke, og den er igen røget på min wanted liste:-). Men jeg kan godt anbefale mærket til dig, der går du ikke galt i byen, samtidigt er mærket et af de bedst, til at holde prisen, ved et evt gensalg.
Mvh Henrik Andersen
Svar
(06-07-2018, 04:57 PM)Henrik A Skrev: Hej Michael, også god sommer til dig og familien herfra!

Hygger mig altid med dine små videoer, denne ingen undtagelse. Fin lille samling ure du har der. Du køber med hjertet, det har jeg altid tænkt om dig, og det syntes jeg rigtigt godt om!

Mht Rolex. Rolex er uden tvivl et kvalitets mærke. Mit/vores problem (da vi begge har et forholdsvis stort håndled) er at mange rolex modellerne er 40mm i diameter, og er desværre så for små til mit håndled og dit tænker jeg. Jeg købte derfor et deepsea, da jeg i sin tid skulle prøve mærket af. Nu er dette ur kommet i en ny udgave, med lidt bredere lænke, og den er igen røget på min wanted liste:-). Men jeg kan godt anbefale mærket til dig, der går du ikke galt i byen, samtidigt er mærket et af de bedst, til at holde prisen, ved et evt gensalg.

Det er også min tanke når jeg sidder og læser bogen...hvor er det små ure og hvilke modeller er lavet til os med min. 44mm størrelse på vores ure.

Deepsea er et mega lækkert ur og jeg kigger en del på det  Icon_Up

Miwes Watch Journey
[-]
  • Henrik A
Svar
Fin video  Icon_cool (Som altid)
Godt at høre at dine sidste indkøbt har siddet lige i skabet og er keepere for dig.

Efter jeg har solgt min Marinemaster 
har jeg endegyldigt slettet det udtryk i forbindelse med min ur interesse,
Da det eneste jeg reelt samler på er penge. Icon_blink

Rolex har de fleste af os nok været eller planer om at komme forbi på "rejsen"
Jeg har pt. Været der en gang hvor det var mit eneste ur, og det virkede slet ikke,
Derfor får jeg først et Rolex igen når/hvis jeg hæver ur budgettet.

Også en god sommer til dig/familien.  Icon_party
Intet i verden rummer mere kraft,
End en ide hvis tid er kommet.
Svar
Tak Stensbjerg

Du har jo noget endnu mere lækkert på vej end et Rolex...set med mine øjne Icon_not

Men du har da ret angående keepere, som jo aldrig sådan rigtig har fundet fodfæste hos mig, men jeg er nu ret overbevist om at disse tre ure hænger godt ved Icon_blink

Jeg har nu læst bogen og som ikke Rolex kender, så er jeg blevet klogere på mærket og synes nu godt om fordelingen af stof i bogen og finder den velskrevet.

Miwes Watch Journey
Svar
Jeg syntes generelt de to mærke DB og Rolex er svære at sammenligne,
De de nærmest kun har det til fælles at de kan vise tiden,
Alt andet tilgang til produktet fra hver producent opfatter jeg som helt forskellig.

Det handler ikke om rigtig og forkert,
Men om hvad det er man ønsker omkring sit ur 
Og det jeg var ude efter tilbyder Rolex ikke i deres produktion.

Men tak for dine pæne ord omkring det ur jeg har i støbeskeen
 (hvis det er nået så langt Icon_e_biggrin1)

Jeg kan sagtens forstå du vælger at beholde disse ure,
Jeg syntes de er utrolig flotte og de "kalder på" Miwes når man ser dem  Icon_cool
Samt kender den stil du går efter og så længe du har hjerte med i dine valg så  Icon_Up

Rolex bogen ser flot og spændende ud og med Christian Frost som med forfatter 
Burde der være garanti for et let læseligt sprog hvor man kan fanges af de nedfældet,
Anekdoter/fakta og myter omkring mærket.
Intet i verden rummer mere kraft,
End en ide hvis tid er kommet.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)