Rolex inhouse movements
#1
Ja, så har man hørt det med.

Rolex begyndte nærmest først selv at lave urværkerne i 2004. Indtil da var det Harry Borer og hans familie og før dem var det Aegler familen, der lavede værkerne til Rolex. 

På et tidspunkt navngav familien fabrikken Rolex Biene, men Rolex ejede ikke værksfabrikken før 2004, da de købte den.

Minder om da Omega og andre under Swatchgroup fik værker fra ETA  og i 2001, tror jeg det var, at Swathgroup købte værksfabrikken.

Lidt pudsigt.

https://www.hodinkee.com/articles/billio...away-at-89

http://www.swissinfo.ch/eng/business/har...s/43265170
Svar
#2
Jeg tror, det ikke får værdien af min "flok Rolex" til at falde.

Jeg ved, det ikke får glæden ved min "flok Rolex" til at falde.

/Bjørn
Svar
#3
(25-06-2018, 09:23 PM)bjorn_e58 Skrev: Jeg tror, det ikke får værdien af min "flok Rolex" til at falde.

Jeg ved, det ikke får glæden ved min "flok Rolex" til at falde.

/Bjørn


Sikkert ikke. 99 % er ligeglad og næsten alle aner ikke hvad inhouse er. Jeg fandt også ud af med hensyn til ETA at Chopard købte i 1993 en ETA bygning og producerede de første ETA værker i 1996 med 3 urmagere. Nu er der 136 medarbejdere. Så de producerer forsat ETA værkerne bare i eget navn. Derudover laver de deres egne L.U.C. værker i utroligt højt finish kvalitet. Ja, det minder om bilbrancen, hvor de hjælper hinanden hist og pist :)
Svar
#4
Hej Nicholas

Jeg har nok en fornemmelse af, hvad inhose er. Og den fornemmelse er, at selve udtrykket "inhose" næppe kan defineres præcist. Og mon det virkelig er det, der definerer et godt/særligt/værdifast/tjekket ur? Nej, vel?

/Bjørn
[-]
  • Stenstrup
Svar
#5
Jeg anbefaler for at være meget kritisk og forsigtig ang. det faktuelle i Stenstruppigens mails.
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#6
(27-06-2018, 11:30 AM)TioMalo Skrev: Jeg anbefaler for at være meget kritisk og forsigtig ang. det faktuelle i Stenstruppigens mails.
Vh. John

Der sker mange ting.

Tudor får mindst 1 caliber, af de få de laver, fra Breitling og Breitling får mindt 1 calber fra Tudor.

Der samarbejdes meget på mange fronter. Og hvorfor ikke.  Det er bilindustrien all over again hvor mange har "aktier" i hinandens gøren og laden.
Svar
#7
Hvad er the catch med tråden Nicholas 
Swiss samarbejde på tværs for at optimere forretningen?
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#8
(27-06-2018, 05:03 PM)Stensbjerg Skrev: Hvad er the catch med tråden Nicholas 
Swiss samarbejde på tværs for at optimere forretningen?

Jeg er faktisk osse lidt i tvivl. Er det meningen jeg skal have det som da jeg fandt ud af der ikke var babyer i babymos?
Svar
#9
The catch er at ting ikke er helt som man tror. Men det betyder intet. De fleste er ligeglade. Men jeg er da overrasket.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)