IWC-Portuguese: Holder tiden i ca. 18 timer - normalt?
#1
Hej derude :)

Jeg købte for ca. et halvt år siden et nyt IWC-Portuguese ur hos en forhandler i England via Chrono24.

Jeg er pt ude at rejse, og har omhandlende ur med, som bliver brugt hver aften til spisetid. Jeg kan se, at uret ikke går længere om aftenen, og at det er gået i stå omkring 18 timer efter jeg har taget det af.

Jeg husker det som om, at det plejede at gå i længere tid - men hvor lang tid er egentlig normalt, før et ur skal trækkes op?

Mvh.

Minida
Er grafiker og designer moderne Skandinaviske plakater på min side Minida.dk. Plakater, plakater, plakater....
Svar
#2
Hvis det er med automatisk optræk og du kun bruger uret omkring spisetid om aftenen, så er det ikke så sært at det går i stå !

Det bliver jo trukket op ved din arms bevægelser.

Hvis du nu giver det en optrækning med kronen hver aften - eller bærer det hele dagen, så bør det gå normalt.




Sent from my iPhone using Tapatalk
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#3
Ok, super at høre :)

Ville bare sikre mig, at det ikke betød at uret snart skulle til service eller fejlede noget, nu hvor det stadig er rimelig nyt.

Jeg har indtil videre blot rystet det lidt indtil det begyndte at gå, og derefter indstillet tiden.

Mvh.

Minida
Er grafiker og designer moderne Skandinaviske plakater på min side Minida.dk. Plakater, plakater, plakater....
Svar
#4
Du bør ikke bare “ryste” uret lidt. Du bør trække det op, som Peter har skrevet. Her er et citat fra betjeningsvejledningen til en Portuguese ref. 3714. Det gælder såmænd alle automatiske ure:
“With the crown in the normal position (0), you can also wind the automatic movement by hand. A few revolutions of the crown are enough to start the movement. However, it is better to wind the watch by turning the crown through approximately 20 revolutions as this will ensure maximum accuracy.”
God tur med uret.
JK
[-]
  • cfnissen, pbr
Svar
#5
Mange tak for hjælpen. :)
Er grafiker og designer moderne Skandinaviske plakater på min side Minida.dk. Plakater, plakater, plakater....
[-]
  • pbr
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)