Så kom det...
#1
Så kom jeg endelig hjem til mit "nye" Vacheron Constantin Overseas Chronograph og jeg må sige, at jeg er ikke skuffet. Det er et fantastisk flot ur med flot finish og mit umiddelbare indtryk er også, at det er meget behageligt at bære. Størrelsen er en smule under hvad jeg er vant til (IWC Big Ing. og JLC Master Compressor, som begge er 45+mm), men det føles større end sine 42,5 mm. Et ting der er lidt sjov er, at man skal bruge en skruetrækker når man skal lave remmen større eller mindre. Der sidder en lille skrue på foldespændet, som man skal have af, før man kan flytte remmen. 

İmage

Som jeg skrev tidligere, så har jeg ikke den store erfaring med VC, men blev fascineret af historien bag selskabet og egentlig også af historien bag Overseas modellen. Overseas modellen er ikke så gammel, da den første generation blev lanceret i 1996, men forløberen til den stammer fra begyndelsen af 1970'erne, hvor mange af de store urmærker lancerede stål sportsmodeller med integrerede lænker (PP Nautilus 3700, AP RO 5402 og IWC Ingenieur Jumbo SL). VC's bud på et sporty stål ur dengang hed 222 (som refererede til hvor længe Vacheron Constantin havde eksisteret på det tidspunkt!) og blev som nævnt forløberen til Overseas modellen. VC bliver også nævnt som en af de tre store, hvor AP og Patek Philippe er de to andre. AP har aldrig rigtig fanget mig og PP er udenfor min rækkevidde - ihvertfald de modeller jeg godt kunne tænke mig, som f.eks. 5726A. Derfor er VC'en et rigtig godt alternativ i min bog og samtidig kan jeg også rigtig godt lide, at den stort set er ukendt for ikke ur-tosser og dermed meget diskret.

Den model jeg har købt er 2. generation af Overseas - den blev lanceret i 2004 og solgt indtil 2016. Mit ur kommer med foldespænde, mørkegrå krokodillerem og sort gummirem - alt originalt VC. Jeg ville også rigtig gerne have stållænken, men som skrevet tidligere koster d. 21.400 DKK Icon_e_surprised. Jeg har dog fundet en brugt (næsten ny) lænke og har også givet et bud på den, men sælger har udbedt sig betænkningstid indtil søndag for at tænke over om han vil acceptere mit bud - så jeg venter spændt og krydser fingre :-)

Her er lidt billeder fra udpakningen og så kan i godt regne med at se en del flere billeder under tråden Dagens ur :-)

Sidst, men ikke mindst, så er jeg vild med indpakningen, kassen, den indbyggede rejsetaske osv. :-)

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
Svar
#2
Fedt fedt fedt stort tillykke med det


Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
[-]
  • Stensbjerg
Svar
#3
Icon_not Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#4
Det er godt nok utrolig flot - glæder mig til at se et wristshot

Stort tillykke !


Sent from my iPhone using Tapatalk
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#5
Fedt ur og kæmpe tillykke Icon_not
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#6
Jeg skimmede lige teksten, og troede at det var et ur yderligere du ønskede dig, som kostede 21.400 - men nej, det var åbenbart bare en lænke Icon_e_surprised

En-og-tyve-et-halvt-tusinde - for en lænke...Ja, som man siger: De rige har mange glæder Icon_lol

Nå, jokes aside - Tillykke med uret :-)
Grail: Pequignet Royale Paris Ref: 9010173
Svar
#7
Feeeeedt ur
Mvh Kim 
Svar
#8
Fedt ur, tillykke med det Icon_drool
Svar
#9
Tillykke med det flotte ur. Det ser ud til at være i meget fin stand. Min ældre version sender sine bedste hilsner. Det er dejligt, der kommer lidt flere VC ure til Danmark.
JK
İmage


Sent from my iPad using Tapatalk
Svar
#10
Sådan!

Dejligt at se en, der tør binde an med et mærke udenfor mainstreamen her i landet. Et af de ure, der også står på min udvidede grail-liste. 

Hvor er det flot. Og man kan også se kvaliteten i alt tilbehøret. 

Frem med wrist-shots og hvad du ellers kan finde på (please please please) 

Claus

[-]
  • Stensbjerg
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)