Autentisk eller fake?
#1
Hej kan i se om disse er autentiske eller fake? Det ville bare undre mig lidt hvis nogen laver fakes af så billige ure, men synes bare jeg ikke kan finde noget om dem, de er fra 1979-1989 mener jeg.

https://imgur.com/a/hg27fEj
Svar
#2
Hvis man søger på "Vintage Citizen" på Ebay, så kommer der bl.a. en myriade af tilsyneladende pæne men tydeligt redialede ure op fra sælgere i Indien - det virker som om at der dernede er en ren industri og jeg har fra flere sider hørt, at selvom de ser pæne ud på overfladen, så er det absolut ikke tilfældet hvis man åbner dem op. Man kan være uheldig at værkerne er repareret med klamphuggerløsninger og uoriginale og "håndfabrikerede" dele.

Ved ikke om det er tilfældet med de viste ure, men jeg tror at det er gamle ure der er "shinet op" uden hensyn til originaliteten + voldpolerede og redialede, så de ser pæne ud.
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#3
Jeg kender ikke noget til det aktuelle ur,
men der er tilsyneladende en meget lav nedre grænse for hvor billige ure der laves fakes af.
Jeg har fx et fake Casio F-91W!
/
Kristen
[-]
  • pbr
Svar
#4
Jeg var i Hong Kong for mange år siden, og var på flere markeder, hvor der også blev solgt efterligninger af alt, man kan forestille sig, også ure. Modeure, der kostede nogle hundrede kroner, måske 1000, kunne købes til 3 for 100 eller sådan noget i den stil, og kunne forhandles ned til det halve eller mindre. Bare det var noget, der kunne henføres til et kendt varemærke, blev det forfalsket, og det har nok ikke ændret sig.

For nogen er et Daniel Wellington eller Skagen et dyrt ur, og så er der penge i at forfalske det, selvom vi andre, der har mistet jordforbindelsen i forhold til, hvad et ur koster, synes, at det er pebernødder Icon_cool
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • MichaelA, pbr
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)