Overvejer køb af IWC Portguese Chronograph
#1
Hej, 

Jeg går med overvejelserne om at købe et nyt IWC Portoguese Chronograph ur - helt specifikt modellen IW371491. Jeg forventer at købe uret, når jeg er i London. 

1) Jeg er blevet forelsket i dette ur, og personligt vægter jeg glæden ved at bære uret højere end potentiel gensalgsværdi. Jeg er dog interesseret i at høre, hvor store afskrivninger jeg kan forvente på den givne model efter 5-10 års ejerskab? 

2) Jeg er bosiddende i Aalborg. Hvad jeg umiddelbart kan google mig til, så findes der kun to autoriserede forhandlere i Danmark (begge i KBH). Kan det passe, at ingen andre kan servicere uret i Danmark? 

3) Hvor ofte skal jeg forvente at uret skal serviceres og hvad er ca. prisen på et service? 

4) Andet jeg bør være opmærksom på? Jeg har indtil nu kun ejet ure til <4.000 kroner, men har besluttet at forkæle mig selv denne gang. 

På forhånd mange tak.
Svar
#2


Jeg vil tro 30 - 40 % af listeprisen ville jeg afskrive. Det er naturligvis noget usikkert.

Et sådan ur med det værk, ville jeg kun lade en aut. forhandler give det service.

Det ville ikke undre mig hvis et service ville koste 5.000 - 8.000 kr. Det ville jeg gøre hver 5 - 8 år, hvis uret gik hele tiden.
Svar
#3
Det er et fantastisk flot ur, og det er dejligt at have uret fra nyt. Man taber jo ikke noget, hvis man beholder uret.

Der er faktisk 4 forhandlere, men de er alle i København, så det hjælper ikke så meget. Icon_head Du må se på det på den positive måde. Du får en god undskyldning for at tage til Tyskland eller London et par gange, når det skal serviceres.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
#4
Velkommen og tillykke med dit valg af ur. IWC’s chronograf 3714 er et pragtfuldt ur, som du uden tvivl vil få megen glæde af. Der er desværre ingen IWC forhandler i Jylland. Uret kan dog sagtens serviceres af urmagere, som ikke er AD. Kun hvis der er brug for reservedele, er man nødt til at få lavet service hos Richemont.
Held og lykke med anskaffelsen og lad os endelig se et par billeder, når du får uret på armen!
JK
Svar
#5
Tak for input alle sammen.. :)

Jeg var nede i Klitgaard og kigge på Omega og Rolex-ure, og selvom de havde et par flotte modeller, så faldt jeg ikke pladask for nogen af modellerne. Jeg må be' min chef om at sende mig til London i forretningsøjemed, så jeg kan få købt det IWC ur.

Jeg sender selvfølgelig pics, hvis/når det er købt.
[-]
  • Larsb
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)