Uncle Seiko
#1
I den seneste tid har der ikke rigtigt været noget, som har kunnet få mig til at til lave tilføjelser til min urverden.
Daglig beater har været "Det perfekte Ur"= Casio GW-5000.
Det har kun været af armen, når mit MM300 har skullet have lidt armtid.
Men så er mit SKX007 kommet frem igen, nu med NATO-rem fra Phoenix i Admiralty gray....Ikke tosset!

For nogle år siden købte jeg et nærmest-NOS Seiko Arnie. Det var på en lænke, som jeg strax skiftede til en original Seiko flat vent gummirem. Sådan syntes jeg, at et Arnie skulle se ud! Og glemte alt om lænken.

Så kom jeg en dag til at se nærmere på lænken; Det viste sig at være en z199 i fantastisk stand.
En lænke, som jeg oprindeligt intet kendte til, men som mange steder omtales som Seikos bedste vintagelænke.

En remtype, som jeg ikke tidligere har prøvet, er en "tropic-rem".
De har også et "vintage-look", som jeg godt kan lide. Men de er ikke så lette at få fat på.

Nu viser det sig, at Uncle Seiko kan få brikkerne til at falde på plads:

I dag har jeg bestilt hans 20mm tropic-rem til mit MM300, og endestykker til z199, som passer til SKX.
Dertil 22mm tykke remstifter med krave og 1,1mm spidser, så det bliver lettere at skifte rem/lænke på mit SKX007.
Jeg har nu ellers endelig lært den ædle kunst at afmontere remstifter på et SKX med en lille kniv.

Nu er det bare at vente på Mr. Postman.

/
Kristen
[-]
  • Stensbjerg
Svar
#2
Total fedt  Icon_party
Husk endelig pic Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)