Omega Moonwatch løs krone :-(
#31
(14-04-2018, 08:02 AM)Lars Skrev: Ja, der er mange fordele ved at bo i “udkants Danmark”. . . .  Icon_e_biggrin1


Halse i Horsens.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Icon_+1
Svar
#32
Så fik jeg taget lidt billeder af skaden. Håber at kan komme forbi Halse snarest.

Har I en anden vurdering af skaden nu man kan se kronen mv.?

İmageİmage
Svar
#33
Umiddelbart er der to muligheder tror jeg, ny viserstilleaksel eller ny tirette. Viserstilleaksel en mindre reparation mens tirette kræver et større indgreb.
P.N.
Svar
#34
Uret kan trækkes op men viserne kan ikke stilles
Svar
#35
Fint ur!
Hvornår er det fra?
Hvis det er et større indgreb, så passer det måske med, at det trænger til service?

mvh jens
(16-04-2018, 12:35 PM)MSkytte Skrev: Uret kan trækkes op men viserne kan ikke stilles
Svar
#36
(16-04-2018, 02:06 PM)Jens Skrev: Fint ur!
Hvornår er det fra?
Hvis det er et større indgreb, så passer det måske med, at det trænger til service?

mvh jens
(16-04-2018, 12:35 PM)MSkytte Skrev: Uret kan trækkes op men viserne kan ikke stilles


Uret er fra engang ca. 1968-1970. Jeg prøver hos Halse når jeg får tid til at komme derud. Service blev lavet for 1+ år siden, men ved ikke hvor, da jeg har arvet det.
Svar
#37
Kan også være en løs tiretteskrue, såfremt det har en tiretteskrue. Ellers er det PN’s muligheder... Icon_blink

Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
#38
(16-04-2018, 07:30 PM)MSkytte Skrev: Uret er fra engang ca. 1968-1970. Jeg prøver hos Halse når jeg får tid til at komme derud. Service blev lavet for 1+ år siden, men ved ikke hvor, da jeg har arvet det.


Det er muligt at Swatchgroup i Hellerup ved det hvis de får referencenummer og serienummer. Hvis det er en aut. forhandler, der har sørget for service.
Det er ikke helt utænkeligt nu visere er skiftet. Det er vist nok protokol nu hos Swatchgroup med mindre man beder om fritagelse. Og selv der ved jeg ikke om de er villige. Uret skal leve om til deres normer, ellers ingen service overhovedet. Man får dog gamle visere med tilbage, men de kan godt have fået lidt mishandling. Så der må man bede om at de er forsigtige når de tager dem af.
Mit eget Omega var først igennem Klarlund og så ville de sende det til Swatchgroup i Hellerup, men så endte det med Swatchgroup i Tyskland, så interne informationer og special ønsker går nemt tabt. Der synes jeg det er nemmere med Rolex politik hvor forhandleren som udgangspunkt giver service på eget værksted. Uden at vide det tror jeg at vintage omega ryger til Swatchgroup samt nye Omega ure med sikkerhed. Det er vel både et spørgsmål om hvem der gør det hurtigst, samt de krav Swatchgroup kræver for nye Omegaure.

Du kan ringe til til Swatchgroup i Hellerup på telefon 88 13 60 40.
Svar
#39
Så fik jeg kigget forbi Halse.

De kunne heldigvis fikse det på 30 min. til en pris på 250 kr. så det må siges at være en god oplevelse. Derudover spurgte jeg efter lidt yderligere oplysninger om uret nu de havde det åbnet, ligesom jeg fik billeder med hjem. Super god service

Det er et cal. 861 med serienr. 30xxxxxx hvilket kan dateres til 1970 så vidt jeg er orienteret.

Halse kan varmt anbefales herfra.

Her er et billedeİmage
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)