Jaeger LeCoultre-drømme
#1
Jeg havde kortvarrigt fornøjelsen af et Jaeger LeCoultre Master Ultra Thin Date.
JLC-kløen vil ikke rigtigt slippe sit tag i mig og jeg må derfor nok se i øjnene af jagten på det næste er igang.

Så derfor hører jeg gerne tanker om for og imod samt andre input:
Kravene, eller rettere udgangspunktet i min søgen er sådan nogenlunde:

Det skal være enkelt, lys skive, have noget sofistikeret men BESTEMT ikke 'flashy' over sig. Det skal være funktionelt men roligt...

Umiddelbart var det rigtige ur jo det jeg havde, Master Ultra Thin Date, men diameteren vs tykkelsen var ikke 100 % mig. Det var en smule for stort i forhold til tykkelsen

İmage
Master Ultra Thin Date

Så derfor har jeg overvejet Master Ultra Thin Moon, som jo er 39 mm og lidt tykkere. Jeg har prøvet det med sort skive og det var UHA fedt :-) 

İmage
Master Ultra Thin Moon

Men i forbindelse med researchen på uret, kom jeg til at kigge videre på JLC's hjemmeside. Og Satme om dette Master Chronograph også virkeligt fanger mig! Men lynetten er måske en kende for bred? Jeg har ikke prøvet det IRL, så det kan være at det ikke gør sig gældende i virkeligheden. + en kronograf ville være perfekt i min samling (Sea-Dweller og et Datejust). Men er det også for rodet? Er det "dress nok?"

İmage

Master Chronograph


Hvilke mangler jeg? Topmålet er "selvfølgelig" Master Ultra Thin Perpetual, men den er økonomisk set for tung, plus at jeg vil have meget svært ved at leve med det værditab der er i JLC på så dyrt et ur. Men FOR S**** hvor er det smukt.

İmage


Master Ultra Thin Perpetual



Dette Master Ultra Thin Reserve de Marche er smukt, men i mine øjne ikke symetrisk "nok". Jeg har heller ikke prøvet det IRL, så det kan også være at jeg er skæv på den?

İmage

Master Ultra Thin Reserve de Marche


Hvilke mangler jeg? Hvad bør jeg også overveje eller prøve?
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

[-]
  • cfnissen
Svar
#2
En af dem, jeg drømmer om, er Master Calendar, her med meteoritskive, men den almindelige model er også lækker. Den burde opfylde dit krav om symmetri, selvom jeg også er ret vild med powereserven.

İmage
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • MichaelA
Svar
#3
Ja, VANVITTIGT smukt! Det var faktisk en jeg glemte selv at nævne. Et minus er dog at det ikke har center sekunder som næsten er et krav... næsten ;-)


- via iPhone
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

[-]
  • Larsb
Svar
#4
Men i givet fald skulle det nok være denne:

İmage


- via iPhone
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

[-]
  • Larsb
Svar
#5
(02-04-2018, 10:04 PM)phrede Skrev: Jeg havde kortvarrigt fornøjelsen af et Jaeger LeCoultre Master Ultra Thin Date.
JLC-kløen vil ikke rigtigt slippe sit tag i mig og jeg må derfor nok se i øjnene af jagten på det næste er igang.

Så derfor hører jeg gerne tanker om for og imod samt andre input:
Kravene, eller rettere udgangspunktet i min søgen er sådan nogenlunde:

Det skal være enkelt, lys skive, have noget sofistikeret men BESTEMT ikke 'flashy' over sig. Det skal være funktionelt men roligt...

...


Hvilke mangler jeg? Hvad bør jeg også overveje eller prøve?

Mine to bud som rammer kravet om lys skive og for den ene models vedkommende kravet om centrale sekunder, men måske lidt mindre kravet om enkelthed og symmetri.

Master Geographic med tidszone funktionen.

I den klassiske udgave

İmage

Og lidt mere enkel i sector-dial versionen

İmage

Og så er der den udgåede Hometime, som i seneste version faktisk har den symmetri du efterlyser.

İmage

Finten ved denne model er, at den ekstra timeviser, der viser den anden tidszone, kan skjules under den normale timeviser når du ikke ønsker at køre med to tidszoner. Så bliver looket endnu mere enkelt.

Hometime skal så findes enten brugt eller som usolgt lagervare et sted.

Den gamle model findes også i en sjælden variant med mørkegrå skive.

İmage

Den nye findes med sort skive i en Aston Martin-variant.

İmage

Og så er der en special version lavet til den amerikanske forhandler Torneau, som er symmetrisk på en anden måde

İmage

Elsker båd Hometime og Geographic med deres forskellige bud på håndtering af andre tidszoner.

Har selv de gamle udgaver af begge.

İmage

Held og lykke med valget! Jeg vil glæde mig til at se en ny JLC herinde!

Claus




Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • Jens, Larsb, Stensbjerg
Svar
#6
Og hvis vi så ikke skal blive i Master-familien, så er der jo Geophysic.

Geophysic True Seconds giver dig et meget meget enkelt udseende ur. I mine øjne et ‘koldere’ eller ‘strammere’ look end Master-serien.

İmage

Oveni får du dels true seconds komplikationen, hvor sekundviseren bevæger sig hvert sekund, ikke glidende som ellers på mekaniske ure. Dertil kommer et mere avanceret værk med lidt teknik fra nogle af de mere langhårede Extreme LAB ure fra JLC og sidst, men ikke mindst en noget bedre finish på både værk og kasse.

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • Larsb
Svar
#7
Puuuha, det er jo pandoras æske jeg har fået åbnet!

Jeg må ud at få prøvet en masse. Men pt er jer heldigvis stadig mest til dette:

İmage


- via iPhone
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
#8
Ultra Thin Perpetual bliver i drømmen lidt endnu (puha, der skal spares meget op)

Men denne materialiserede sig pludselig i går:

İmage


- via iPhone
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
#9
Sådan! Dejligt at se. Kun lidt misundelig.

Giver du lidt flere billeder? Måske af bagside og profil?

Tillykke igen,

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#10
Absolut, har bare ikke haft tid endnu :)


- via iPhone
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)