Jaeger LeCoultre-drømme
(06-07-2018, 02:03 PM)phrede Skrev: Hahaha! Ja, de ure er ret forskellige og JLC "afløser" som sådan ikke 5007eren på andet end på budgetposten.

Jeg har stadig stor lyst til et 5007 men da der skal være plads til et ur der forhåbentlig dukker op inden efteråret, måtte 5007eren samt Datejust vige pladsen. JLC dumpede tilfældigvis ind på dette tidspunkt.

Iøvrigt er jeg vild med størrelsen og fornemmelsen er HELT rigtig i denne omgang. Jeg håber at det er langtidsholdbart :-)
5007 er et rigtig flot ur, som også står på min (lange) ur ønskeseddel :-). Mht. langtidsholdbar, så er det min personlige erfaring, at det er et farligt begreb at bruge i relation til ure eller ihvertfald et begreb med en meget bred definition :-). Størrelse er forøvrigt en sjov ting - jeg er normalt mest til store ure, men efter jeg har fået mit Overseas som "kun" er 42,5mm og har gået en del med det, så virker de andre ure meget store :-). Så det er i høj grad et spørgsmål om tilvænning/hvad man er vant til at gå med.
[-]
  • Larsb
Svar
Endnu en gang kunne jeg ikke modstå fristelsen... dette faldt i hatten:

İmage

İmage

-via iPhone
--
Keeperen var solgt, købt igen, solgt igen, købt igen men er nu en anden reference end den første "keeper"  Icon_lol
Svar
Tillykke med et i mine øjne superfed klassiker Icon_drool
Svar
(13-07-2019, 12:09 AM)phrede Skrev: Endnu en gang kunne jeg ikke modstå fristelsen...

Det forstår jeg altså godt. Det er stadig et smukt og smil-fremkaldende ur!

Tillykke,

Claus
------
Claus har været ur-interesseret i efterhånden mange år - det hele startede med at han fik lov til at låne sin fars Jaeger-LeCoultre ur som dreng - og siden er det gået ned ad bakke. Kan følges på Instagram under navnet @cfnissen.

Svar
Mange tak!
Ja, altså jeg havde også muligheden for noget "publikum" ville sige var 4000x federe, men det noble rammes perfekt i dette for mig, og er en helt perfekt kontrast til mine andre, mere robuste, ure.

-via iPhone
--
Keeperen var solgt, købt igen, solgt igen, købt igen men er nu en anden reference end den første "keeper"  Icon_lol
[-]
  • cfnissen
Svar
(13-07-2019, 08:46 PM)phrede Skrev: Mange tak!
Ja, altså jeg havde også muligheden for noget "publikum" ville sige var 4000x federe, men det noble rammes perfekt i dette for mig, og er en helt perfekt kontrast til mine andre, mere robuste, ure.

-via iPhone

4000x federe lyder spændende. Kan jeg købe en vokal?

Claus

Sent from my iPhone using Tapatalk
------
Claus har været ur-interesseret i efterhånden mange år - det hele startede med at han fik lov til at låne sin fars Jaeger-LeCoultre ur som dreng - og siden er det gået ned ad bakke. Kan følges på Instagram under navnet @cfnissen.

[-]
  • Jens
Svar
Fantastisk flot, enkelt og klassisk ur (og så har det månefase) :-). Stort tillykke med det Icon_flag
Svar
(19-05-2018, 11:30 PM)phrede Skrev: Er Polaris Memovox reelt begrænset iøvrigt? Jeg mener, det kan jo bestilles på Jaegers hjemmeside...

- via iPhone

Det er sat til 2.000 stk, så når vi snakker den prisklasse er limited edition måske liiige at presse den.
Så man kan måske sige at det er limited i den forstand at det nu kun kan købes i deres egne butikker.

Tillykke med dit ultra thin, det er underspillet på den helt rigtige måde (har det selv med sort skive)

Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • cfnissen
Svar
(13-07-2019, 08:46 PM)phrede Skrev: Ja, altså jeg havde også muligheden for noget "publikum" ville sige var 4000x federe, men det noble rammes perfekt i dette for mig, og er en helt perfekt kontrast til mine andre, mere robuste, ure.

Hvis du mener at ved at vælge et Rolex vil "almindelige" mennesker synes det er federe, så har du valgt helt rigtigt Icon_blink JLC er så fantastiske ure og at de flyver under radaren, er kun positivt efter min mening.

Godt valg Icon_Up
Svar
Beautiful watch. Icon_smil
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)