Hjælp til identifikation af Rolex
#1
Jeg har brug for hjælp og håber I bærer over med mig.

Jeg har tidligere kun købt ure, som har "talt" til mig eller havde en historie, som gjorde noget ved mig... sådan er det reelt stadig.

Mit Speedmaster er specifikt valgt og mine vintage Seiko har alle en historie i relation til mig. Jeg er ikke låst fast på nogle mærker, men kan mærke når det er rigtigt for mig.

Jeg må erkende at jeg ikke er Rolex-mand, hvilket vil sige, at jeg faktisk ikke aner NOGET SOM HELST, om forskellen på de enkelte modeller... Jeg kan dog kende et Yacht Master når jeg ser det men om det er et Oister eller Seadweller eller noget andet, det aner jeg ikke... og reelt er jeg ligeglad.

Nu er jeg faldet over det her og jeg synes det er flot... Egentligt troede jeg, at jeg var ved at skulle have et Tudor Black Bay Bronze (og det skal jeg måske stadig) men det her kan noget i relation til mig. Her er der farven jeg er glad for og det vil passe godt i det daglige... og dato er vigtig for mig også..

Kan I hjælpe mig med at fortælle hvad det er for et, numre, navne og alt det jeg bør vide. Så vil jeg blive glad.

Jeg kan jo godt se, at det er et Seadweller, men er det ellers noget specielt ved det, udover farven. Er det fra en bestemt periode, altså er det vintage eller kan jeg købe det fra nyt (ikke at jeg regner med det)

Ønsker jer alle en god påske!

Mvh.
Kristian
İmageİmageİmage
Svar
#2
(28-03-2018, 04:44 PM)KristianK Skrev: Jeg har brug for hjælp og håber I bærer over med mig.

Jeg har tidligere kun købt ure, som har "talt" til mig eller havde en historie, som gjorde noget ved mig... sådan er det reelt stadig.

Mit Speedmaster er specifikt valgt og mine vintage Seiko har alle en historie i relation til mig. Jeg er ikke låst fast på nogle mærker, men kan mærke når det er rigtigt for mig.

Jeg må erkende at jeg ikke er Rolex-mand, hvilket vil sige, at jeg faktisk ikke aner NOGET SOM HELST, om forskellen på de enkelte modeller... Jeg kan dog kende et Yacht Master når jeg ser det men om det er et Oister eller Seadweller eller noget andet, det aner jeg ikke... og reelt er jeg ligeglad.

Nu er jeg faldet over det her og jeg synes det er flot... Egentligt troede jeg, at jeg var ved at skulle have et Tudor Black Bay Bronze (og det skal jeg måske stadig) men det her kan noget i relation til mig. Her er der farven jeg er glad for og det vil passe godt i det daglige... og dato er vigtig for mig også..

Kan I hjælpe mig med at fortælle hvad det er for et, numre, navne og alt det jeg bør vide. Så vil jeg blive glad.

Jeg kan jo godt se, at det er et Seadweller, men er det ellers noget specielt ved det, udover farven. Er det fra en bestemt periode, altså er det vintage eller kan jeg købe det fra nyt (ikke at jeg regner med det)

Ønsker jer alle en god påske!

Mvh.
Kristian
İmage

Hej Kristian

Det er enten en Rollie ref. 16660("triple six") 2nd generation dial - aka IKKE mat trtium skive

Eller den nyere Rollie ref. 16600 med tritium skive!

Det brune lynette indlæg vil jeg lade være med at kommentere på da der er mange meninger om disse - ægthed... bla bla....

Skal du komme i nærheden af uret for "relativt rimelige skejser" så lad det være en ref. 16600....

- Og det koster stadig mønt men det kan du jo lade chrono24 afgøre for dig om hvad du selv mener....  Icon_smil 

Begge ref'er er i øvrigt udgået....

vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#3
Tak Jon,

Det er dejligt med brugbar info fra en kender. Tak for det.

Ja, det vil jo selvfølgelig være dejligt, hvis det var ægte, men det tætteste jeg kommer er noget Root Beer, men det er ikke lige mig. Ellers den Tudor... Men nu fanger denne lidt... Og der skal jo være noget at spare op til

Det er jo så populært at lave Seiko om med det ene og det andet, men det er jo også noget andet.

Gider ikke gå med et stykke, som ligner en billig kopi... (selvom det var der jeg startede min interesse, må jeg ærligt indrømme).... Men så kom der da noget godt ud af at prøve :)
Svar
#4
Med den meget falmede lynette er det "giftigt". Nogen synes nok, det er en særlig smuk patinering, andre ville aldrig have det. Jeg finder også skiven for "perfekt" i sammenligning med lynetten. Tjek også om lænken er i orden. Hvis du er seriøst interesseret, så søg rådgivning fra en vintage ekspert.

/Bjørn
[-]
  • KristianK
Svar
#5
Hej Kristian, ved at det er den “faded Brown bezel” der har fanget dit øje, og det kræver nok noget (læs meget) held at snuble over en i samme konfiguration. Se bla. denne, som desværre er solgt: 
http://www.fitzroviawatches.co.uk/Sold%2...CH%20SOLD/
Læg en venlig forespørgsel hos én eller flere af de forhandlere vi har herhjemme, om de ikke vil holde øjnene åbne for sådan en model, alternativt, så søg efter referencen jævnligt, og så en dag er den der.
Held og lykke med jagten.
Du kunne også “bare” finde en fin model, i din prisklasse, og så finde en “faded bezel” efterfølgende, som denne https://www.chrono-shop.net/en/submarine...m-dot.html dog er det svært at se hvor “brun” den er.
Kamstrup
[-]
  • KristianK
Svar
#6
(02-04-2018, 09:39 PM)Kamstrup Skrev: Hej Kristian, ved at det er den “faded Brown bezel” der har fanget dit øje, og det kræver nok noget (læs meget) held at snuble over en i samme konfiguration. Se bla. denne, som desværre er solgt: 
http://www.fitzroviawatches.co.uk/Sold%2...CH%20SOLD/
Læg en venlig forespørgsel hos én eller flere af de forhandlere vi har herhjemme, om de ikke vil holde øjnene åbne for sådan en model, alternativt, så søg efter referencen jævnligt, og så en dag er den der.
Held og lykke med jagten.
Du kunne også “bare” finde en fin model, i din prisklasse, og så finde en “faded bezel” efterfølgende, som denne https://www.chrono-shop.net/en/submarine...m-dot.html dog er det svært at se hvor “brun” den er.
Kamstrup
Tak Kamstrup!
Ja, det kan godt være at det er et langskud... Men tak for indsatsen!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)