Hvordan starter man en samling? Artikel med gode input
#1
Så var der igen en spændende artikel i min yndlingsavis New York Times.

Denne gang omkring de overvejelser man kan have når man starter med at samle - eller måske rettere pludseligt indser at man er ved at have en samling.

İmage

Der er 6 spørgsmål, som bliver besvaret af div. eksperter indenfor ure.

https://mobile.nytimes.com/2018/03/23/st...cting.html

Enjoy,

Claus


Sent from my iPhone using Tapatalk

[-]
  • Larsb, Stensbjerg
Svar
#2
Hej Claus,

Sjov artikel. Jeg kunne ikke lade være med at grine lidt af det forslag til opbevaring af ure, der hed: You can also loan pieces to museums;

Spøg tilside: Der er mange relevante råd omkring det at samle, men der er to, som jeg forkusere på - selvom jeg ikke betragter mine ure som en samling.

1. Sæt dig ind i, hvad det er du køber. Læs om uret, mærket, komplikationen. Hvis du ikke ved, hvad du køber, bliver du nemt snydt.

2. Køb det, du slav kan lide. At investere i ure er lidt ligesom at foreudse vejret. SOm Storm P. sagde. Det er svært at spå, især om fremtiden.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • cfnissen
Svar
#3
Er det ikke som om artiklen henvender sig mest til luksus-samleren, der både vil investerer og samle på samme tid. Eksemplerne og de inviterede eksperter svæver i et pænt højt luftlag. Absolut ikke noget galt i det, men det havde klædt artiklen at have den lidt billigere vinkel med.

Om der findes en billig vinkel er så spørgsmålet. Philips manden: “I am not sure if there is anything left to be collected; it seems to me that every possible item is already being collected by someone.”

Præcis - det er som om alt har fået værdi for nogen, og selv små mærker koster kassen

God ide med museums opbevaring

/L
Svar
#4
(25-03-2018, 08:02 PM)longbear Skrev: Er det ikke som om artiklen henvender sig mest til luksus-samleren, der både vil investerer og samle på samme tid. Eksemplerne og de inviterede eksperter svæver i et pænt højt luftlag. Absolut ikke noget galt i det, men det havde klædt artiklen at have den lidt billigere vinkel med.

Om der findes en billig vinkel er så spørgsmålet. Philips manden: “I am not sure if there is anything left to be collected; it seems to me that every possible item is already being collected by someone.”

Præcis - det er som om alt har fået værdi for nogen, og selv små mærker koster kassen

God ide med museums opbevaring

/L


Haha. Ja, museums-finten er værd at huske ;-)

Udover det, så er det nok rigtigt at det foregår i et lidt andet luftlag.

Svar
#5
Fin artikel som jeg syntes man kan tage viden fra uanset ens budget.

For uanset om man køber Seiko eller Patek så kan udgangspunkterne 
Om at tillære sig viden om det man vil købe og lade hjertet bestemme bruges,
Også når det drejer sig  ure. Icon_Up

Fint link Claus.  Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen, Jens
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)