Kaffe, créma og ure !
Søndag formiddag.

İmage


Læser om ure mens jeg tager tid med split seconds på kaffens temperatur i RedBar kruset

Et under jeg stadig er gift….


Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • Avantismo, jk, MichaelA, pbr
Svar
Mit ferie ur Ventus Mori 300 Brassİmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • cfnissen, tg
Svar
En pause på dagens gåtur. Espresso, Hansen vaffel og - ikke mindst - JLC Polaris 1967

İmage


Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • Esni, KOP, Larsb, MichaelA, pbr
Svar
İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • cfnissen, pbr, Smilla
Svar
Mit ny-ankomne kineser-homage ur - Steeldive SD1970 "Willard" !

Design tyvstjålet fra Seiko, men for 520kr. (leveret på min adresse) forbløffende kvalitet med safirglas med ar-coating, keramisk lynette med lumen og 120 perfekte klik, applikerede timemarkeringer, skruekrone der går som smør, 200m vandtæthed (angiveligt) og Seiko NH35 værk i maven !!

Den medfølgende lænke er såmænd OK til prisen (massive led og endlinks, push-pins og en blik-lås, hvor man dog kan tilkøbe en udfræset lås for $7), men uret passer perfekt på denne Erika´s Originals med den røde stribe, der matcher sekundviserens og dybdeangivelsens farve på skiven  Icon_smil

Jeg er helt med på, at der er tale om et designmæssigt rip-off og at der ikke er tale som den store horologi - men som et godt brugsur, der imho tillige ser godt ud, der får man altså ikke noget tilsvarende for pengene end en sådan kineser. Man kan jo dårligt nok købe et G-Shock for de samme penge  Icon_cool

De dage, hvor et kineser-produkt var synonymt med dårlig kvalitet er forlængst ovre ....... man skal dog naturligvis blot se sig for. Men der er masser af seriøse og uafhængige reviews at finde på nettet af denne type ure - Jody Musgroves youtube kanal, "Just One More Watch" er én af dem !!

İmage




/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • Møller, Smilla
Svar
Peter…

Du ved jeg har den allerstørste respekt for dig som menneske og urtosse.

Men de der hommage ure giver bare ikke meget glæde på den lange bane.

Det er designtyveri på aller lavpraktiske plan.

Who are they kidding….

Designet er sikkert ændret en lille bitte smule så de ikke bliver sagsøgt i hoved og røv.

Jeg havde anytime taget et ÆGTE Seiko SRP777

Bare min sure mening.

God weekend :)

Ps. Sælg dit 62mas til mig for en slik.

Så er der råd til masser af ling long ure ;)
Mvh Kim 
[-]
  • pbr
Svar
Jeg ved det, Kim og sådan er vi heldigvis forskellige, uden at vi af den grund behøver at være i konflikt med hinanden ......... jeg kan sagtens glæde mig over et ur, der er så vellavet som dette og koster 1/10 af prisen på Seikos egen version ! :-)  Jeg har jo iøvrigt allerede en SRP779J1, så hvis jeg skulle bruge den slags penge på et Seiko, så ville jeg meget hellere gøre det på et SPB143J1 som dit (det er jeg helt væk i !!)  Icon_smil

Der er ingen diskussion om, at det er design-tyveri/homage/inspiration (100%) eller hvad man nu vil kalde det - faktum er dog, at uret bliver produceret under Steeldives eget logo og foregiver ikke at være andet.

Inspiration i større eller mindre grad findes overalt i urverdenen, så det kan jeg ikke harmes over - når blot ikke, der er tale om ren fake.

Min 62mas skal dog ingen steder........ den er på mange måder "stjernen" i min lille samling, sammen med SARB033 og mit Aerospace - dette Steeldive er lidt sjovt legetøj, som jeg sagtens kan glæde mig over et stykke tid - og den dag, hvor det skal videre, så findes der masser af købere til den pris, som jeg kan udbyde det til  Icon_smil

God weekend til dig også  Icon_Up
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • Avantismo, MichaelA
Svar
İmage
Mvh Kim 
[-]
  • cfnissen, KOP, Mj, Møller, pbr
Svar
İmage
Dejligt man kan lægge det fra sig i 3 dage, tage det på armen. Og det bare glider lige så stille derudad. Inden for et sekund


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
På vej til Cirkus Summarum med ungerne…may the Lord be with me İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)