Kaffe, créma og ure !
Dejligt med et lækkert ur uden at man behøver sælge bilen! - Hvad er skivediameteren?

Mange hilsner
John

Kim, det er også OK med en kop kakao eller te - det er trods alt urene, der er i fokus  Icon_smil

Denne beskedne Seiko 5 har snart været på mit håndled i en uge nu uafbrudt - et billigt ur, købt for omkr. 800kr fra nyt, inhouse værk, flot sunburst skive med applikerede timemarkeringer, facetterede visere og indrammet dag/dato vindue, meget fin og tydelig lume, der kan aflæses hele natten. Eneste opgradering er en lidt bedre lænke.

Meget urglæde for meget få penge !!  Icon_hjerte


İmage
[/quote]
[-]
  • cfnissen
Svar
(09-01-2021, 12:06 PM)John0084 Skrev: Dejligt med et lækkert ur uden at man behøver sælge bilen! - Hvad er skivediameteren?

Mange hilsner
John


Diameteren excl krone (som jo også sidder gemt nederst) er 37-38mm - altså den klassiske herreur diameter :-) 

Uret er et Seiko 5 SNXS79J1 med et 7S26 automatisk værk uden hack og wind. Seikos traditionelle arbejdshest til de billigere ure. 

Jeg har opgraderet lænken med en (også billig) Oyster lænke med massive led, men har genbrugt de originale end-links fra den oprindelige foldede (raslende) lænke.

Uret står mig, incl. lænkeopgradering til omrk. 1.000-1.200kr. Desværre er modellen udgået og efterhånden svær at finde. Den findes også i en fantastisk flot udgave med dyb mørkeblå sunburst skive, der hedder SNXS77, som kan findes af og til :-) Prisen er den samme.

Se Dave´s review af uret + lænken (link til hvor man kan købe lænken i kommentarfeltet) på YouTube - Rolex sammenligningen skal man dog tage med et gran salt ;-)

 

/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • cfnissen, John0084
Svar
En anden model i Seiko 5 serien med samme dimensioner og specifikationer, som er lidt nemmere at finde, er denne SNKL41J1. Den har en lidt anden kasseform, der sidder lidt bedre på håndleddet, idet den grå SNXS79J1 godt kan sidde lidt højt (uden at det dog er et stort problem).

Den fås også med sort skive og lidt ændret skivedesign og hedder så SNKL23. Den findes også med samme skive i sort og hedder så SNKL45 - den har dog en rød sekundviser, som jeg personligt ikke er så begejstret for).

Dette ur venter på at få en opgradering til en president lænke med massive led, som pt er på vej fra Hong Kong  Icon_smil


İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • Reno
Svar
İmage
Mvh Kim 
Svar
lækkert :-)
Svar
İmage
Mvh Kim 
[-]
  • BadHamster, Jens, pbr
Svar
Crema, Pecan nødder og Seiko  Icon_hjerte

İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Tredje kop i dag

İmage
Mvh Danny  Icon_smil
[-]
  • MichaelA, pbr, runzuk5
Svar
Det tætteste jeg kommer på cafe, crema og ure
İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • KOP, MichaelA, pbr
Svar
Certinaİmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • cfnissen, pbr
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)