Problemer med Seamaster Planet Ocean 45,5 mm
#1
Hej.
Var hos min urmager idag, (tidligere Omega forhandler), for at høre om pris for polering af rem. Kom så til at snakke om, at jeg er ved at sælge mit ur, Diver 300m, 44 mm chrono, da jeg gerne vil have et PO XL igen. Han sagde, at det skulle jeg ikke. Jeg skulle beholde det jeg havde, da Omega har haft problemer med deres PO! Jeg fik selvfølgelig ikke spurgt ind til, hvilke problemer det var, da jeg nu pludselig blev i tvivl om, om jeg skulle have PO'en Icon_e_surprised  Syntes uret er vildt flot. (Det er ikke chrono modellen jeg vil have).
Er der nogle her i gruppen, der kender til disse problemer, eller har hørt om det? Icon_smil
På forhånd tak
Svar
#2
De første modeller af PO med cal.2500 havde nogle børnesygdomme.

Problemerne var primært med de allerførste værker (A, B og C versionerne af caliber 2500), hvor tingene blev løst i D og hvis jeg ikke husker forkert har de første Planet Ocean version C og senere D.

A og B har så vidt jeg husker aldrig været brugt i PO.

Jeg har personligt haft PO nogle gange - også de første - og aldrig haft nogle problemer, så jeg ville på ingen måde være bekymret for at købe et igen. Nu ved jeg ikke hvilken model/årgang du kigger på, men det ovenstående gør sig kun gældende for de første årgange med cal. 2500 hvorimod jeg intet har hørt om problemer med de nyere cal. 8500

Hvis ikke jeg husker forkert kom det første PO med cal. 2500 i 2005 og blev opgraderet til den nye model med cal. 8500 omkring 2011. I 2016 blev cal. 8500 så opdateret på flere områder, blandt andet blev det til et Master Co-Axial med Omega´s egen METAS's Chronometer certification samt en antimagnetisme på 15.000 GAUSS.

Det var lidt tørt, men MIN personlige konklusion er at jeg på ingen måde ville bekymre mig om det.
Svar
#3
(15-03-2018, 03:05 PM)KimT Skrev: De første modeller af PO med cal.2500 havde nogle børnesygdomme.

Problemerne var primært med de allerførste værker (A, B og C versionerne af caliber 2500), hvor tingene blev løst i D og hvis jeg ikke husker forkert har de første Planet Ocean version C og senere D.

A og B har så vidt jeg husker aldrig været brugt i PO.

Jeg har personligt haft PO nogle gange - også de første - og aldrig haft nogle problemer, så jeg ville på ingen måde være bekymret for at købe et igen. Nu ved jeg ikke hvilken model/årgang du kigger på, men det ovenstående gør sig kun gældende for de første årgange med cal. 2500 hvorimod jeg intet har hørt om problemer med de nyere cal. 8500

Hvis ikke jeg husker forkert kom det første PO med cal. 2500 i 2005 og blev opgraderet til den nye model med cal. 8500 omkring 2011. I 2016 blev cal. 8500 så opdateret på flere områder, blandt andet blev det til et Master Co-Axial med Omega´s egen METAS's Chronometer certification samt en antimagnetisme på 15.000 GAUSS.

Det var lidt tørt, men MIN personlige konklusion er at jeg på ingen måde ville bekymre mig om det.


Jeg døjede med mit PO fra 2008 da det var nyt. Det gik i ny og næ i stå nogle sekunder og så kørte det igen. På 1 døgn kunne det tabe 1 - 2 minutter.

Jeg har hørt at det skulle skyldes at man bevist lod værket hører 28.800 svingninger i timen istedet for de anbefalet 25.500.

I hvertefald blev problemet løst på et par timer ved Swatchgroup. En urmager fra et forum sagde at 30 - 40 % af de første ure kom retur. Men det var helt tilbage i begyndeslen med 2500 værket.
Svar
#4
Indhold slettet Icon_smil


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh.

Jørgen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)