Sportsur/dress ur til jakkesæt
#1
Hej Ur forum

Jeg er ny herinde og generelt forholdvis ny ur elsker eller hvad man nu vil kalde det :) 

Jeg står og skal til 3 bryllupper i år, det næste er lørdag om en uge.

Jeg skal have navy blå jakkesæt på, brune sko og brunt bælte.

Spørgsmålet her er så skal jeg anskaffe mig et brun dress ur(som vel er det "rigtig") eller kan jeg bruge mit royal oak?  https://gyazo.com/a9650cb1e38889a1d8a3c79281ee0dc9

Hvad er jeres holdning til ure til jakkesæt? jeg ser mange bruge sub til jakkesæt blandt andet.

ps. evt nogle forslag til dress ure, mit budget ser jeg helt være op til 30-40k (kan dog være op til 100k hvis det er det helt rigtige)
Svar
#2
Den model af Royal Oak er så vidt jeg husker rimeligt slank, så med en hvid dial og stål vil jeg mene, at den sagtens kan gå til et jakkeset, stort set ligegyldig hvilken farve jakken har.

Ellers ville jeg skynde mig ind og købe et Nomos med brun læderrem.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
#3
(08-03-2018, 02:14 PM)Larsb Skrev: Den model af Royal Oak er så vidt jeg husker rimeligt slank, så med en hvid dial og stål vil jeg mene, at den sagtens kan gå til et jakkeset, stort set ligegyldig hvilken farve jakken har.

Ellers ville jeg skynde mig ind og købe et Nomos med brun læderrem.

Den er nemlig super slank, jeg har faktisk kigget på Nomos men har haft svært ved at finde et sted at købe dem ud over illum? jeg bor i jylland.
Svar
#4
Halse i Horsen er vist Nomos forhandler.
Svar
#5
Dejlig AP, det kan sagtens gå til jakkesæt. Dog skal manchetknapper og måske bæltespænde gerne matche lænkens farve.

Ellers kan du jo også få lavet en rem til det. En brun croc rem vil også være flot.

Selv havde jeg et Speedmaster og smoking på til mit bryllup, også på lænke.

Sendt fra min E5823 med Tapatalk
Svar
#6
Jeg kan sagtens bruge hvad som helst til jakkesæt - også dykkere - men når det skal være rigtigt dress, kræver det (for mig) et mere klassisk ur. Personligt ville jeg, med dit budget, kigge på noget JLC Master Control som f.eks. disse fra Chrono.dk og så smide en rem der passer til outfitttet på.

İmage

İmage
Svar
#7
Dette Omega fra TimeToWatch er efter min mening også et godt bud. Selvfølgelig med en brun rem som matcher dit planlagte outfit Icon_e_biggrin1

İmage
Svar
#8
(08-03-2018, 03:12 PM)Jens Skrev: Halse i Horsen er vist Nomos forhandler.

tak for det, udvalget er desværre ikke så stort som håbet. Dog tager jeg nok ned og kigger alligevel

(08-03-2018, 03:19 PM)tg Skrev: Dejlig AP, det kan sagtens gå til jakkesæt. Dog skal manchetknapper og måske bæltespænde gerne matche lænkens farve.

Ellers kan du jo også få lavet en rem til det. En brun croc rem vil også være flot.

Selv havde jeg et Speedmaster og smoking på til mit bryllup, også på lænke.

Sendt fra min E5823 med Tapatalk

mit bæltespænde er i guld, dog kan jeg lave det om til stål.

hvor får jeg fat i en rem til uret på en uge? nogen idéer? :) 

tak for svaret

(08-03-2018, 04:28 PM)KimT Skrev: Jeg kan sagtens bruge hvad som helst til jakkesæt - også dykkere - men når det skal være rigtigt dress, kræver det (for mig) et mere klassisk ur. Personligt ville jeg, med dit budget, kigge på noget JLC Master Control som f.eks. disse fra Chrono.dk og så smide en rem der passer til outfitttet på.

İmage

İmage

Tak super fede bud, kunne klar godt være noget. hvor får jeg de bedste remme fra med så kort varsel?
Svar
#9
Hvis ikke det behøver være originale remme, kan de forhandlere der har urene til salg, helt sikkert hjælpe med en passende rem.
Svar
#10
Du skal da bruge dit AP Royal Oak. Det er klasser over alt, hvad der ellers er foreslået, hvis du alligevel køber stål. God fornøjelse med de store fester!
JK
[-]
  • HUM, MichaelA
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)