Et Seiko til mig, tak
#11
(04-03-2018, 03:38 PM)Larsb Skrev: Tilykke. Det er utroligt, så meget man får for penge med Seiko. Du må gerne vise et par nærbilleder af bagsiden. Værket ser ret flot ud.

Sendt fra min SLA-L22 med Tapatalk


Hej Lars,

Håber, at du nyder Reversoen!

Enig i værdi for pengene. I det perspektiv er værket vist OK, men heller ikke mere :-) Finish er rimeligt industriel. Se her (billeder fra nettet, ikke mine)

İmage

İmage

İmage

Uret er en ‘genudgivelse’ af et ur fra 2010, som dengang var et såkaldt JDM (Japanese Domestic Market), kun til Japan. Dengang brugte de et 6R værk.

Denne gang, hvor serien er globalt released er det et 4R værk, som har lavere gangreserve og præcision.

Der er en del diskussioner på nettet blandt Seiko-nørder om kvaliteten på værket, ændringer ift. den originale model mv. Sjov læsning, hvis man alligevel ligger vågen med jetlag...

http://forums.watchuseek.com/f21/2017-se...64802.html

Mange hilsener,

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

(04-03-2018, 09:50 PM)MichaelA Skrev: Den skive er altså bare rigtig flot og så til kr 2.100. Urværket skulle også holde en ret fin nøjagtighed.
God handel og endnu bedre historie Icon_Up


Hej Michael,

Enig i at det er flot til prisen! Og lidt sjovt med forbindelsen til min yndlingscocktail.

Mht. nøjagtighed, så er er der forskellige meninger derude. Se f.eks. linken jeg delte med Lars, hvor der er diskussioner om kvalitet/præcision af 4R værket.

For endnu mere nørderi, så er der også folk, der kender udviklingshistorien bag værket.

http://www.watcharama.com/the-seiko-4r36...-in-brief/

...og ja, der har været lidt jetlag i nat, så i stedet for at sove har jeg læst om obskure Seiko-værker ;-)

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#12
Tak Claus. Ikke en super finish, men estetisk flot med den måde, roteren er udskåret.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • cfnissen
Svar
#13
Tillykke med den!  Icon_smil

Den bliver sq svær at slå til den pris!  Icon_Up

- Og så fik jeg lige kigget på "blue moon" udgaven - lækker skive der!  Icon_blink

Jeg kunne godt - men får nok ikke gået med den....

vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
[-]
  • cfnissen
Svar
#14
Som nævnt under dagens ur synes jeg det er et rigtig pænt ur som jeg også havde kig på.
Valgte dog et med mørk/sort Skive og gangreserve.
Jeg synes at Seiko har vendt remmen forkert, den slip der er tilbage når låsen er lukket vender ind mod kroppen og ikke væk fra denne. Det fremgår også af billederne diverse steder. Så jeg vendte remmen.
Så sidder den som den gør på andre ure og man risikere ikke at hænge fast.
Mvh.

Jørgen
[-]
  • cfnissen
Svar
#15
(06-03-2018, 04:36 PM)JJensen Skrev: Som nævnt under dagens ur synes jeg det er et rigtig pænt ur som jeg også havde kig på.
Valgte dog et med mørk/sort Skive og gangreserve.
Jeg synes at Seiko har vendt remmen forkert, den slip der er tilbage når låsen er lukket vender ind mod kroppen og ikke væk fra denne. Det fremgår også af billederne diverse steder. Så jeg vendte remmen.
Så sidder den som den gør på andre ure og man risikere ikke at hænge fast.


Haha. Det er rigtigt med remmen. Undrede mig også over det. Skal have den vendt snarest.


Sent from my iPhone using Tapatalk

[-]
  • JJensen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)