Rolex
#1
Hey Alle Icon_smil
Jeg ved godt at flere af jer har sagt, at ure måske ikke lige er den bedste investering. Men mit mål var ikke at tjene super mange penge, når jeg solgte det igen, men mere bare at udnytte chancen for at det måske steg i pris i de år jeg ejede det, og hvis ikke, så bare ende med at sælge det for det samme som jeg købte det for, og på den måde være sikker på ikke at miste penge. Jeg fik ideen på baggrund af flere videoer jeg har set på youtube, om investering af ure, hvor de fortæller at en god tommelfingerregel er at, "alle stål sports Rolex ure: Submariner, gmt master, seadweller, explorer osv., enten holder prisen eller stiger i pris. Nogle mere end andre". Det jeg gerne vil have mere viden om før jeg måske gør dette, er om denne tommelfingerregel passer. Jeg vil nemlig ikke risikere  at miste nogen penge (1000kr. er okay), da det er en opsparing til når jeg flytter hjemmefra. Der går omkring 5-10 år før det måske skal sælges igen Icon_blink

Her er linket til en af de videoer jeg har set fra kanalen Bark and Jack: https://www.youtube.com/watch?v=atJnp1_xr1E

Mvh.
Søren Icon_smil
Ps.
Tak for alle de fine svar til mine andre oplæg Icon_e_biggrin1
Svar
#2
Som jeg læser dine opslag, så lyder det på mig som om du rigtig gerne vil have et Rolex, men samtidig er hunderad for at "midste" din opsparing.
Med frygt for at skulle generalisere voldsomt, nu antager jeg du er ung, ligeledes gætter jeg på at unge menneskers ure, er en del mere udsat end mange af os ældre, da man bare har mere fart på som ung. Jeg gætter fx på at du stadig har de obligatoriske styrt på cykel fordi man har drukket for meget tilgode, og tænk engang hvis det gik udover dit Rolex/opsparing Icon_cry

Har på fornemmelsen du fokusere for meget på den fede historie, at kunne fortælle du har investeret i et Rolex, samt det at have et Rolex, hvor du måske ikke helt har overvejet hvad konsekvenserne er hvis det går galt.

Mit råd til dig, er at gå et niveau ned, og så købe et fedt billigere ur, hvor du ikke behøver at være super bange for at der sker noget med uret.
[-]
  • MichaelA
Svar
#3
Hej Søren

Jeg tør æde min (ikke-eksisterende) hat på at hvis du køber et sports Rolex nu så vil det være mere værd om 5-10 år. Har læst dine andre indlæg og det er meningen du ikke vil gå med det, ikke? Det skal ligge i en bankboks?


Svar
#4
For os almindelige dødelige er det stort set umuligt at forudse noget om, hvorden er urs pris vil holde sig. Jeg har selv haft både tab og gevinst, men den største gevinst (hvis det skulle realiseres) har ikke været på en stål Rolex. Der er formentlig nogen rigtighed i et udsagn som "en nyere Rolex sportsmodel i stål er formentlig relativt værdifast".

Køb nu bare det ur, lad være med at lægge det i boksen, men nyd den daglige glæde ved at se på det, og kom videre med dit liv.

/Bjørn.
[-]
  • cfnissen
Svar
#5
Jeg ville ikke have så mange bekymringer omkring et stål sports Rolex, er ret overbevist om at de nok skal holde deres værdi (naturligvis kan jeg ikke spå). men der jo også omkostninger forbundet ved at have et mekanisk ur, da de skal servicers og det skal du også faktor ind i dit regnestykke. Så det kan sagtens tænkes at uret stiger i værdi men omkostningerne til et service overstiger værdistigningen.

P. sebastian
[-]
  • cfnissen
Svar
#6
(20-02-2018, 03:47 PM)p.sebastian Skrev: Jeg ville ikke have så mange bekymringer omkring et stål sports Rolex, er ret overbevist om at de nok skal holde deres værdi (naturligvis kan jeg ikke spå). men der jo også omkostninger forbundet ved at have et mekanisk ur, da de skal servicers og det skal du også faktor ind i dit regnestykke. Så det kan sagtens tænkes at uret stiger i værdi men omkostningerne til et service overstiger værdistigningen.

P. sebastian


Ja, en stor del af overskudet forsvinder når serviceprisen trækkes fra.

Klarlund havde lige vist en kundes Daytona fra 1979, som nok var i noget dårlig stand for service var over 90.000 kr.

Hvis Rolex sætter servicepriser proportionalt alt efter ca. markedsværdi, som måske er i store træk omkring 15 - 30 % af værdien, for stålmodeller, så er der kun lidt at råbe hurra for.
[-]
  • p.sebastian
Svar
#7
Måske er jeg blevet for gammel, men jeg ville ikke investere baseret på råd i en YouTube kanal.

Hvis du vil have en så sikker investering på urmarkedet er det bedste nok en Rolex Submariner, med eller uden dato fra 1990 og frem. Det er urverdens svar på en statsobligation.

Sendt fra min E5823 med Tapatalk
Svar
#8
(20-02-2018, 11:54 PM)tg Skrev: Måske er jeg blevet for gammel, men jeg ville ikke investere baseret på råd i en YouTube kanal.

Hvis du vil have en så sikker investering på urmarkedet er det bedste nok en  Rolex Submariner, med eller uden dato fra 1990 og frem. Det er urverdens svar på en statsobligation.

Sendt fra min E5823 med Tapatalk

Okay mange tak Icon_e_biggrin1
Hvad med gmt II batman? Er den ikke allerede ved at blive et samlerobjekt? Icon_blink

Billede: https://www.google.dk/search?q=gmt+II+ba...1ancn36n9MIcon_e_biggrin1 

Mvh.
Søren ;)
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)