Size Matters
#1
Når det kommer til at handle ure, så har de fleste en god ide om hvor stort uret skal være og ideal størrelsen for den enkelte svinger meget ud fra størrelsen på vores håndled.

Selvom man efterhånden udvikler en fornemmelse af at den størrelse der passer en, ligger indenfor f.eks. 40 - 44mm større eller mindre, så bliver man stadig overrasket når uret kommer på håndledet.

Jeg er til de store ure, men det sker at jeg finder et mindre ur, som faktisk passer mig fint, så fik lige lyst til at nørde lidt på størrelserne på mine ure - se mere i videoen.



Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#2
Det gør det altid Michael  Icon_Up

For mig handler det om at den givne plads så også bruges fornuftigt,
Jeg gider (i dag) ikke betale for et ur hvor pladsen alene er brugt,
Til at smide spacers omkring værket

så føler jeg mig til grin for mine egne penge..
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#3
(18-02-2018, 03:17 PM)Stensbjerg Skrev: Det gør det altid Michael  Icon_Up

For mig handler det om at den givne plads så også bruges fornuftigt,
Jeg gider (i dag) ikke betale for et ur hvor pladsen alene er brugt,
Til at smide spacers omkring værket

så føler jeg mig til grin for mine egne penge..

Vi er helt enige i at store ure sjældent er fyldt ud og der skal en løsning i form af spacers omkring værket, som så kan være løst mere eller mindre elegant. 
Disse afstands ringe / holdere er så i forskellige materialer og her har jeg et  problem med disse plastik ringe, men er mere til en løsning med dekoreret spacer som man ser det ved de større ure. Vi må vel se på at er du til store ure så er det noget man lever med og stadig kan der være meget andet spændende at gå efter i designet.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#4
Feed video


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#5
Jeg finder det helt nemt at skifte mellem 36mm og 43mm som er ydergrænserne for mine armbåndsure.

İmage

İmage
Svar
#6
Jeg skal mindst have 44mm. Ellers ser uret for småt ud. Men det skal også have minimum 15 mm i højden

Her Armida A1 vs Pingo

İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)