"Dumt" spørgsmål om brug af watch-winders
#1
Hej forum. 

Jeg er i den situation, at jeg med al sandsynlighed snart får mine kløer i et Seiko Sportura Kinetic SUN015P1. Som man kan læse af navnet, er det et kinetisk drevet ur. Jeg er samtidig i en arbejdssituation, der medfører at jeg ikke er på arbejde dagligt, og hvor det meste af min tid hjemme vil foregå ved skrivebordet. 

Jeg har derfor, med min begrænsede viden om kinetisk drevne ure, overvejet at skaffe den billigst mulige watchwinder, hvis og når det omtalte ur bliver mit. Dette grundet, at der vil være dage hvor min bevægelse vil være begrænset, og hvor jeg formentlig ikke får ført meget kinetisk energi ind i urværket. 


Inden jeg gør mig flere overvejelser, vil jeg dog høre jer, om I mener en watchwinder vil være oplagt til det omtalte formål, eller om det primært er til ure, der ligger stille i længere tid ad gangen. 

På forhånd tak.
Grail: Pequignet Royale Paris Ref: 9010173
Svar
#2
Hvis du går med uret daglig mener jeg det vil være nok "bevægelse" for at holde gang i et kinetisk drevet ur, hvorfor en maskine vil være overkill IMO.
Mvh.

Jørgen
[-]
  • tg
Svar
#3
Det er på ingen måder nødvendigt og har haft mange ure af slagsen og de har har aldrig svigtet, så ingen problem Icon_blink
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#4
(17-02-2018, 02:20 PM)Miwes Skrev: Det er på ingen måder nødvendigt og har haft mange ure af slagsen og de har har aldrig svigtet, så ingen problem Icon_blink
Tak for svar til jer begge

Sendt fra min VTR-L29 med Tapatalk
Grail: Pequignet Royale Paris Ref: 9010173
Svar
#5
Der skal en masse opdrejninger til for at få fuld opladning med en watchwinder. Men hvis du sørger for at gå med det 5 - 8 timer om dagen i 14 dage, så burde den være opladet nok til at kunne gå i mange dage, uden at du har det på, og efter 1 måned er den måske fuld opladet til at gå mindst 5 måneder.

Så bare sving armen godt og så kan du ved status anordning på uret se hvor meget batteriet er ladet op. Det tager et stykke tid for fuld opladning, men til gengæld går uret jo mange måneder uden problemer uden at du har det på.
Svar
#6
Jeg regner med at have det på 24/7, måske udover når jeg går i bad. Det lader ikke til at en watchwinder vil være mig nødvendig. Igen tak for jeres svar :-)
Grail: Pequignet Royale Paris Ref: 9010173
Svar
#7
det svare jo lidt til at lade sin bil stå i tomgang natten over
der er nu noget hyggeligt over at stille et ur der ikke har været på arme længe

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Svar
#8
Enig
Der er vel ingen grund til at lade det køre uden grund.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Icon_+1
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)