Citizen "Spade Hands" diver
#1
Dagens nyerhvervelse er på ingen måder dyrt eller horologisk bemærkelsesværdigt. Men på sin egen måde er det alligevel et både robust, behageligt og lidt særligt, klassisk dykkerur. 

Citizen Promaster Quartz Diver 200m 5502-F50346 “Spade Hands” i næsten nystand, hvilket er bemærkelsesværdigt, da uret er fra december 1987 og på sin originale Citizen “President” lænke med alle led intakte !

Det er et lidt specielt ur i den forstand,  at der på skiven under kl 6 står “P-Japan-P”, hvilket betyder at der til lumen er anvendt det svagt radioaktive materiale Promethium 147, der kun blev brugt i en kort årrække. Efter sigende, er det ganske uskadeligt, så længe kassen og glasset er intakt  Icon_smil

Uret findes også i en automatisk udgave, der blev anvendt af den argentinske flådes kampsvømmere i 70’erne. Modellen, der også har eksisteret før Promaster navnet blev "opfundet" har været i Citizens dykkerurs sortiment siden 60´erne og frem til 90´erne i både automatiske og quartz udgaver.

Et sjovt og billigt ur med lidt historie og i vanlig solid Citizen kvalitet ! Denne model skulle det dog efter sigende være tæt på umuligt at finde nye pakninger og glas til, så derfor vil jeg nok ikke turde gå i vandet med det, som jeg ellers gerne gør med mine andre dykkere Icon_blink


İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#2
Fedt ur og det ser godt ud med den lænke Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • pbr
Svar
#3
Ja, den har et eller andet over sig


İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)