Jagten på et Patek
#1
Jeg går rundt med tanken om at tømme min sparegris og få fingerne i et Patek Nautilus. Den helt klassiske 5711/1A, i stål og blå urskive.

Kan dog forstå at den ikke er hel nem at få fat i. Sidst jeg var hos Hvelplund fortalte han at han ikke skriver flere op til venteliste på netop den model. Ole Mathiesen har jeg ikke besøgt endnu, men jeg forventer listen er lang der også.

Er det bare at bide i det sure æble og vente 5+ år for måske at blive ringet op (hvis man kan få overtalt forhandleren til at sætte en på listen) eller har nogle et godt tip til hvordan man kan fange et (I ny/ubrugt tilstand) i en mere overskuelig fremtid?
Svar
#2
Hvis du vil via en AD, er der ikke andet at gøre end vente og som det ser ud for tiden, kan 5 år slet ikke gøre det. Alternativt er det ud hos greydealerne og så kommer til at koste betydelig mere end listepris, da prisniveauet afspejler ventetiden.
Svar
#3
Det har jo også taget fuldstændig overhånd med vente lister på alt....

Det er heller ikke "mange" rollier man kan få i dag hos AD uden at skulle stå på liste...

Mht. Patek!

Istedet for at skulle stå på listen i 10 år og vente på opkaldet du aldrig får...
- eller betale 50k- 75k i overpris hos greydealer for 5711.... - måske 250k+?

SÅ kune du overveje at steppe gamet op og vælge en af de andre Nautilus'er enten PP 5712 eller PP5726(= ca. 300k)....

De koster en del flere knapper hos AD ja - og ja du skal stadig vente et års tid - men du betaler da i det mindste ikke grey dealer over prize....

Er det kun 5711 der trækker - så held & lykke...  Icon_sign

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
[-]
  • Larsb, Stensbjerg
Svar
#4
Selv hvis jeg stod en dag og skulle købe i det prisleje,
Fik intet mærke/model mig aldrig Til at deltage i det dukke teater.

Jeg kan slet ikke forstå at man ikke kan se 
hvordan man reelt bliver behandlet/udnyttet af disse sælgere.

Jeg mener at man her skal starter med at spørge sig selv vil
Jeg lægge dette beløb for et ur hvor en stor del af prisen alene er et udtryk for
Hvor tilgængelig modellen?

Det ville jeg aldrig derfor er jeg helt enig med Jon,
Så hellere købe en model "højere oppe" på skalaen hvor prisen 
I højere grad afspejler brugen af ædlere metal eller andet,
End alene hvor tilgængelig den er.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#5
Lyder til der ikke findes nogen magiske veje ud over de grå, som jeg dog heller ikke er interesseret i.

Tak alle for kommentarerne.  Icon_+1
Svar
#6
(07-02-2018, 11:16 PM)Wolfgang Skrev: Lyder til der ikke findes nogen magiske veje ud over de grå, som jeg dog heller ikke er interesseret i.

Tak alle for kommentarerne.  Icon_+1

Desværre findes der nok ikke nogen magiske tricks til en 5711 - enten koster det tid (via AD) eller overpris (grey market). Dog skulle patek efter sigende lade listeprisen på 5711 stige med 20% fra 1. marts, netop som et 'modtræk' til de voldsomt høje grey priser.

Du kan jo overveje guldversionen (5711r) i stedet for ståludgaven. Sidst jeg var inde hos OM sagde de at det skulle være nemmere for dem at få en 5711r hjem (nogle måneder for 5711r frem for års ventetid på ståludgaven). Icon_cool
[-]
  • cfnissen
Svar
#7
Franz Jaeger & Me har et 5726 til 257K - det er dælme også et flot ur :-)
Svar
#8
Tror det ender med jeg sparer op, beholder Suzukien og min lejlighed, og netop kaster mig over 5726 eller lignende når tiden kommer. Den vil så blive kronen på værket og jeg kan komme videre i mit liv.... Indtil et A. Lange måske også skal med Icon_e_biggrin1 .
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)