DAGENS UR
(06-01-2023, 07:09 PM)whoa Skrev: Det er dælme et fedt spænde! Kunne du have et link dertil? Haha mit tyske er elendigt og syntes sku dem side er svær at finde noget på Haha  

Har også selv luret på de barton der! De ser ret behagelige ud! Og fedt med 2 farver der!


Det var et spænde som jeg havde liggende - købte et par stykker oprindeligt. Det har dog vist sig, at det ikke var fra det tyske firma, men faktisk fra Aliexpress. 

Men de er super gode og til en rimelig pris - forsendelse er gratis og der bliver opkrævet moms fra Ali's side, så de glider lige igennem tolden. Det tager et par uger og kommer til Europa og sendes videre til Danmark med det hollandske postvæsen. Det går super fint.

https://www.aliexpress.com/item/10000103...OhUlXloQZB

Barton silikoneremmene er virkelig behagelige - de har iøvrigt 30% rabat lige i øjeblikket, men ved ikke om det også omfatter præcis de remme. Dér ryger der dog til gengæld $23 porto + moms og gebyr oven i prisen for remmene.
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • whoa
Svar
(06-01-2023, 11:22 PM)pbr Skrev:
(06-01-2023, 07:09 PM)whoa Skrev: Det er dælme et fedt spænde! Kunne du have et link dertil? Haha mit tyske er elendigt og syntes sku dem side er svær at finde noget på Haha  

Har også selv luret på de barton der! De ser ret behagelige ud! Og fedt med 2 farver der!


Det var et spænde som jeg havde liggende - købte et par stykker oprindeligt. Det har dog vist sig, at det ikke var fra det tyske firma, men faktisk fra Aliexpress. 

Men de er super gode og til en rimelig pris - forsendelse er gratis og der bliver opkrævet moms fra Ali's side, så de glider lige igennem tolden. Det tager et par uger og kommer til Europa og sendes videre til Danmark med det hollandske postvæsen. Det går super fint.

https://www.aliexpress.com/item/10000103...OhUlXloQZB

Barton silikoneremmene er virkelig behagelige - de har iøvrigt 30% rabat lige i øjeblikket, men ved ikke om det også omfatter præcis de remme. Dér ryger der dog til gengæld $23 porto + moms og gebyr oven i prisen for remmene.
Ah fedt! Mange tak! Køber sku selv en del sjove ting fra Ali!
Har faktisk også overvejet at prøve deres hybrid remme med gumme/cordura! De ser også fede ud! Men kan ikke finde dem i EU.. Kunne godt være man bare skulle springe ud i at bestille fra USA!

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
[-]
  • pbr
Svar
Jeg fik et nyt glas og bezel hjem til Seiko Sport

İmage
Mvh Kim 
Svar
İmage

Sports 150 med skruekrone.
Samme tæthed som nogle af Seikos dykkerure på den tid.
Lænken er desværre defekt, så nu på rem.
Der er ikke megen plads ved remstifterne.
Kunne en anden rem passe bedre?
/
Kristen


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • Esni
Svar
Hvad med en tynd mesh lænke?


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • khbk
Svar
İmage
/
Kristen


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • Esni, willy
Svar
(08-01-2023, 01:23 PM)khbk Skrev: İmage
/
Kristen


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ecco Drive is in my opinion the best system ever for a Quartz watch,
it beats Seiko solar and kinetic hands down. Icon_smil
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
[-]
  • khbk
Svar
Købte uret nyt for over ti år side. Ville have haft modellen med hvid/sort regnestok/-krans, men den var ikke til at få fat på.
Uret tilhører gruppe af mine ure som som kan betegnes som “glad for uret/går sjældent med det”.
Derfor fremstår det som nyt og ubrugt.
Der der mange fine detaljer ved kasse, skive og lænke.

Kassen giver indtryk af “fræset ud af massiv klods af stål”.
Skiven sker der meget på, uden det går ud over læsbarheden.
Der er blanke facetter på timemarkeringerne, som fanger lyset flot.
Skruekrone med roulettering og logo.
Vandtæthed som et dykkerur; WR 200.

Der er massive endeled på lænken.
Foldelåsen har tre huller til mikrojustering, hvilket jeg betragter som minimum.
Lænkens yderste led har et tværsnit som et bæreplan på en flyvemaskine.
Midterleddene har en blank del ned mod det næste led.
Dette er en detalje, som jeg ikke helt “forstår”, da det må være en ekstra omkostning.
Men måske det netop tilfører lænken det specielle ekstra?

Uret bare går, da det som ovenfor nævnt er Eco-Drive.
Og det meget præcist. Plejer blot at stille timeviseren ved skift mellem sommer- normaltid og stille datoen, når den ikke passer.

Om Eco-Drive er bedre end Seikos systemer, kender jeg ikke til.
Hvad skulle grunden være til det?
Men det er dog en lettelse, også økonomisk, at man ikke skal skifte batteri, som ved almindelige batteriure.

Skiven på dette ur røber ikke på nogen måde, at det er en solcelle.
Dog ligger datoen lidt dybt.

Nu tror jeg sandelig, at uret bliver på armen nogle dage.
/
Kristen
[-]
  • MichaelA, willy
Svar
I tried the others and was very disappointed with the power reserves
and accuracy.Have read about many problems on the net about
Seiko solar and kinetic drives,but never about the Citizen Ecco drive
watches.I think Citizen have the best Quartz watches right now.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
[-]
  • khbk
Svar
It’s always sunny in Singapore… ej, ikke rigtigt men tæt på.

İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk


[-]
  • MichaelA, phrede
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 10 gæst(er)