DAGENS UR
Havde længe luret på en lænke til mit Citizen, så godt Rune lod den slippe, før han sendte sit eget videre:

İmage

İmage
Svar
Fandme også en super lækker lænke til uret.
Beast

Sendt fra min moto g(8) power med Tapatalk
Svar
Pakke ankommet

İmage


43 mm i bredden, lidt småt men håber det syner af mere.
19 mm i højden, det er lækkert. Men skal også kunne holde til 3000 m. Safir glas på hele 8 mm. Disse specs er vigtige idet uret skal holde..
51.5 log to log, hmm måske lidt småt også?
Det hele køres af Sellita sw 260 small seconds

Sindsyg lumen, selv lumen på Zelos symbol på kronen.
Alle værker reguleres af Zelos...Cool

Lidt om firmaet. Har iøvrigt selv lavet en maskine til at teste om uret kan tåle de vilde 3000 m. Cool

https://wristreview.com/zelos-abyss-3000...tic-watch/


İmage

İmage

Dét er så fedt med den turbine

İmage

İmage

İmage

İmage

Uret rammer +2 sek pr døgn
Verdensklasse
[-]
  • onkeldunkel, pbr
Svar
İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • KOP, Larsb, MichaelA, pbr, PHO, phrede
Svar
Dagens hjemmearbejdsur

İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • Jens, Larsb, MichaelA, phrede
Svar
Samme type ur som dit, pbr, i dag. Nemlig Datejust

İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
Jeg er helt vild med dit grå Datejust, som du viser her Phrede !!! ! Icon_hjerte  Det er den direkte inspirationsgrund til, at jeg har et Seiko "dressKX" på vej med antracitgrå skive fra Japan !!

Hvis min økonomiske formåen var en anden, end den er i dag, så ville et lignende ur (dog måske med glat lynette) også være at finde i min urboks !! 

Super elegant, men alligevel sporty og bredt anvendeligt !  Icon_party
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • phrede
Svar
Jeg er også meget vild med dit Seiko.
Og hvilken type ur er de så? Det er jo ikke flyvere (selvom enormt mange piloter fx har datejusts), dykkere eller dress ure. Hverdagsure? Kan man mon ikke komme det nærmere?


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
Jeg tror, at den "officielle" betegnelse for denne type ure, der vel ligger et sted mellem dress- og field-ure, er "sports-ure"  Icon_smil

Her et billede (sakset fra nettet) af det ur jeg har på vej fra Japan - det viste er dog vidst med sort skive, mens det jeg har på vej er med antracitgrå sunburst skive, som dit DateJust. JDM referencen er SBSA41, den "europæiske" er SRPE51. Urets svage punkt (i lighed med de fleste billigere Seiko) er lænken, hvorfor jeg har en Oyster lænke fra StrapCode på vej til den også  Icon_smil Glæder mig meget til begge ankommer !!!  Icon_hjerte Når jeg har modtaget det, så kommer der mange mange flere billeder, samt et mini-review fra min side !


İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Holy shit det er vildt dét her Zelos Abyss 3İmage

Sendt fra min moto g(8) power med Tapatalk
[-]
  • Larsb, pbr
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 4 gæst(er)