DAGENS UR
Nå ja måske.
Skal rydde sommerhus grunden - nok ikke lige et job for et 321.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Icon_+1
[-]
  • Larsb
Svar
(15-06-2018, 08:33 AM)gmt-geek Skrev: @onkeldunkel - Der er selvfølgelig delte meninger om hvilken skive variant der er flottest - personligt kan jeg bedst lide den hvor 9-tallet mangler!
(udover 9 tallet mangler er time markørene også markante på netop bla. kl. 9 så lumen mere ligner den berømte landings bane...)
OG - 5009eren findes iøvrigt både med skivevariant med og uden 9-tallet - ref. 5009-01 deler skive med ref. 5004...

vh. Jon
Ja, smag og behag er heldigvis forskellig - mit favorit Big Pilot (eller et af dem :-) er IWC 5009-16 eller den helt klassiske 5002-01 (som også har 9-tallet med :-))

Hilsen,
Jacob
Svar
(15-06-2018, 08:33 AM)gmt-geek Skrev:
(14-06-2018, 10:10 AM)onkeldunkel Skrev:
(14-06-2018, 09:52 AM)Henrik A Skrev: Nu har jeg haft uret i næsten to døgn, og uret siger +8sek, det er da vist ok. Det er et fandens lækkert ur, og jeg er fuld tilfreds med købet af lige netop denne model

İmage

Det er så flot og efter min mening også pænere end den forrige model (5004), hvor 9-tallet mangler :-)

Tillykke med den Henrik!

Big pilot er virkelig et fedt ur - selv synes jeg det er et af de fedeste ure jeg selv har i samlingen!  Icon_Up

Det er så ikke alle der deler den mening, men dem om det de aner ikke hvad de får glip af...  Icon_sign

Vedr. urets gang - præcis samme som min - ca. +8 secs i døgnet og som jeg har fået hørt mig frem til så indstilles de til +5 til +8 secs i døgnet fra fabrikkens side...

@onkeldunkel - Der er selvfølgelig delte meninger om hvilken skive variant der er flottest - personligt kan jeg bedst lide den hvor 9-tallet mangler!
(udover 9 tallet mangler er time markørene også markante på netop bla. kl. 9 så lumen mere ligner den berømte landings bane...)
OG - 5009eren findes iøvrigt både med skivevariant med og uden 9-tallet - ref. 5009-01 deler skive med ref. 5004...

vh. Jon

Jeg giver dig fuldstændig ret Jon, hvilke layout der er pænest er individuelt. Jeg kan også rigtigt godt lide 5004èr. At man kan få 5009 med og uden 9 talet, er nyt for mig, men dejligt at man lære noget nyt hver dag:-)

Mht til de 8 sekunder uret går for hurtigt, er det målt over 2 døgn (altså +4 sek pr døgn), det mener jeg også jeg skrev, men kan godt se at jeg ikke fik formuleret mig godt nok. Men det er hvis en mindre detalje;-)

Jeg var ligeved at købe ref 5004, og som skrevet syntes jeg også godt om denne. Men kunne købe 5009 til næsten samme penge, det endte det med. Mit ur er fra 2017 og i mint condition, så det, samt at jeg ikke skal tænke på service de næste år, gjorde at jeg endte op med en 5009èr.

Til sidst vil jeg lige sige, at sidder der nogle der syntes om Big Pilot fra IWC, så burde i læse lidt om uret. Det har en fantastisk histoire (IMHO), og jo mere man sætter sig ind i uret, des mere forstår man, hvorfor det er, som der er.
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
(15-06-2018, 11:27 AM)Henrik A Skrev: Jeg giver dig fuldstændig ret Jon, hvilke layout der er pænest er individuelt. Jeg kan også rigtigt godt lide 5004èr. At man kan få 5009 med og uden 9 talet, er nyt for mig, men dejligt at man lære noget nyt hver dag:-)

Mht til de 8 sekunder uret går for hurtigt, er det målt over 2 døgn (altså +4 sek pr døgn), det mener jeg også jeg skrev, men kan godt se at jeg ikke fik formuleret mig godt nok. Men det er hvis en mindre detalje;-)

Jeg var ligeved at købe ref 5004, og som skrevet syntes jeg også godt om denne. Men kunne købe 5009 til næsten samme penge, det endte det med. Mit ur er fra 2017 og i mint condition, så det, samt at jeg ikke skal tænke på service de næste år, gjorde at jeg endte op med en 5009èr.

Til sidst vil jeg lige sige, at sidder der nogle der syntes om Big Pilot fra IWC, så burde i læse lidt om uret. Det har en fantastisk histoire (IMHO), og jo mere man sætter sig ind i uret, des mere forstår man, hvorfor det er, som der er.
Denne her har været posted herinde tidligere, men hvis du ikke har set den før, så er der altså mange fine Big Pilot's her: http://bigpilot.watch/
[-]
  • Henrik A
Svar
Pam190 med et godt tikkende JLC hjerte

İmage
Svar
Når kammeraten kommer forbi med et ny-indkøb, og det går op for en hvor svært det er at fange de “blånede” visere

İmage

Go’ weekend
Kamstrup


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
(15-06-2018, 05:04 PM)Kamstrup Skrev: Når kammeraten kommer forbi med et ny-indkøb, og det går op for en hvor svært det er at fange de “blånede” visere

İmage

Go’ weekend
Kamstrup


Sent from my iPhone using Tapatalk

Fuck det er fedt Icon_not Icon_cool 
hvad er ref.nr på det?
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • Henrik A
Svar
Det er et Panerai Pam 721 - og det er så meget federe irl ?
[-]
  • Avantismo
Svar
Holy smoke Icon_party
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
İmage
[-]
  • Henrik A, Larsb, pbr
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 4 gæst(er)