DAGENS UR
Longines Opposition tilbage på armen



İmage

Sendt fra min EML-L29 med Tapatalk
[-]
  • Larsb
Svar
Nyt ur
İmage
Oris Sixty-five 42 mm ud og denne ind
[-]
  • Michael F, Møller, tg
Svar
Tillykke. Det ur kender jeg 

Icon_e_biggrin1
Mvh Kim 
Svar
(14-06-2018, 04:15 PM)Avantismo Skrev: Tillykke. Det ur kender jeg 

Icon_e_biggrin1

Takker. Det fandt jeg ud af i går da jeg købte det.

Jeg kom aldrig ud af starthullerne da I købte i første omgang. Det er der nu rodet bod på. Patinaen fulgte med.
Svar
(14-06-2018, 08:52 AM)khbk Skrev: Det CWC-ur ser da helt fantastisk ud!
Farvekoordineret med køretøjer og andet materiel.
Et rigtigt værktøjsur!
Hvad ligger vi sådan ca. på rent prismæssigt.
/
Kristen


Det er et fedt ur med en fascinerende historie og “stamtavle” - CWC’s dykkerur var f.eks. Det ur der afløste Rolex Milsub og Omega Seamaster 300 som udleveret dykkerur i de britiske væbnede styrker.

Det fås også med ETA2824-2 automatisk værk i stedet for quartz - men så er det ikke det “rigtige” udleverede ur

CWC SBS Mk.2. som mit kan købes nyt direkte fra CWC / Silvermans i UK for £699


Sent from my iPhone using Tapatalk
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • Larsb
Svar
Denne, som også har sin charme i tusmørke (og nu med canvas rem )

İmage

Kamstrup


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Det blev motorcyklen her til morgen og mit gode gamle IWC

İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • Larsb, Michael F, tg
Svar
(14-06-2018, 10:10 AM)onkeldunkel Skrev:
(14-06-2018, 09:52 AM)Henrik A Skrev: Nu har jeg haft uret i næsten to døgn, og uret siger +8sek, det er da vist ok. Det er et fandens lækkert ur, og jeg er fuld tilfreds med købet af lige netop denne model

İmage

Det er så flot og efter min mening også pænere end den forrige model (5004), hvor 9-tallet mangler :-)

Tillykke med den Henrik!

Big pilot er virkelig et fedt ur - selv synes jeg det er et af de fedeste ure jeg selv har i samlingen!  Icon_Up

Det er så ikke alle der deler den mening, men dem om det de aner ikke hvad de får glip af...  Icon_sign

Vedr. urets gang - præcis samme som min - ca. +8 secs i døgnet og som jeg har fået hørt mig frem til så indstilles de til +5 til +8 secs i døgnet fra fabrikkens side...

@onkeldunkel - Der er selvfølgelig delte meninger om hvilken skive variant der er flottest - personligt kan jeg bedst lide den hvor 9-tallet mangler!
(udover 9 tallet mangler er time markørene også markante på netop bla. kl. 9 så lumen mere ligner den berømte landings bane...)
OG - 5009eren findes iøvrigt både med skivevariant med og uden 9-tallet - ref. 5009-01 deler skive med ref. 5004...

vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
[-]
  • Henrik A, Larsb
Svar
Dagens ur

İmage

Superpræcist.
Ha en god fredag

Loncar



Sent from my iPhone using Tapatalk
Icon_+1
[-]
  • Michael F
Svar
(15-06-2018, 09:05 AM)Loncar Skrev: Dagens ur

Superpræcist.
Ha en god fredag

Loncar



Sent from my iPhone using Tapatalk

Lidt for præcist Icon_e_biggrin1
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 6 gæst(er)