For POKKER hvor jeg glæder mig! (Nyt Seiko)
#1
Jeg vil ikke betragte mig selv som hardcore ur-aficionado, men det ur jeg skal hente i næste uge, er alligevel et der kan få mit humør helt op!

Jeg har en forkærlighed for dykkerure, og jeg har lige reserveret et Seiko SNE435P1 til afhentning i næste uge. For mig er det det fuldendte ur: Det er ikke mekanisk, så det er (relativt) nøjagtigt, det er let at aflæse, også er det i mine øjne det smukkeste ur, jeg til dato har set (og som jeg har råd til  Icon_e_biggrin1 ) 

Tak for at jeg måtte dele min glæde med jer  Icon_e_biggrin1


İmage
Grail: Pequignet Royale Paris Ref: 9010173
[-]
  • MichaelA, Stensbjerg, tg
Svar
#2
PADI modellerne går i mange retninger så der er noget for nærmest enhver smag,
Og på samme tid i et prisleje hvor mange kan/vil være med. Icon_cool

Den du har valgt syntes jeg har meget gående for sig,
Farve komboen rød mod blå er fræk,
og de lag skiven er udført i bidrager også med noget ekstra.

Cyloppen over datoen er dog ikke lige mig,
Men uanset hvad stort tillykke med dit nye Seiko.  Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#3
Det er da så herligt med et ur på vej og Seiko har bare så stort et katalog at vælge fra Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#4
Tillykke med det, flot ur! Jeg har selv et godt øje til seikos dykkerure.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#5
Lige et hurtigt spørgsmål:

Jeg hentede i går mit ur, som var blevet indstillet, men 12 timer forkert, således at jeg ca 12:20 opdagede, at mit ur prøvede at overbevise mig om, at det var den første februar.

Nå, hjem og sætte det rigtigt. Jeg vidste på forhånd godt at man IKKE bør indstille dato mellem 21 og 03, men i spændingen og forvirringen, fik jeg justeret lidt på datoen mens det var indstillet i dette tidsrum. Pokkers! Icon_head


Jeg har, via en video på Youtube, ladet mig fortælle, at man kan knække en tand på et tandhjul i uret ved at lave ovenstående manøvre, hvorved uret ikke vil gå rigtigt.

Jeg håber at I nu kan fortælle mig. at skaden enten ER, eller IKKE er sket, forstået således at der ingen skade er sket, hvis mit ur indtil videre går, samt skifter dato, som det skal.

Hvad siger I? Har jeg noget at frygte? Icon_e_surprised
Grail: Pequignet Royale Paris Ref: 9010173
Svar
#6
Nu kender jeg ikke det pågældende værk, men rigtig mange nyere ure har ikke problemer med dette længere og således kan man sagtens stille dato døgnet rundt. Ikke desto mindre er det dog en tommelfingerregel (for mig) aldrig at gøre det, da jeg den ene dag sidder med et ur hvor det ikke betyder noget og dagen efter det modsatte. Mht. dit ur... hvis alt virker, ville jeg ikke tænke mere over det.
[-]
  • pbr
Svar
#7
Okay, det giver mig lidt mere ro i hjertet. Jeg prøver at afvente februar igennem og ser om alt "skifter" som det skal
Grail: Pequignet Royale Paris Ref: 9010173
Svar
#8
(01-02-2018, 01:27 PM)Krellef Skrev: Lige et hurtigt spørgsmål:

Jeg hentede i går mit ur, som var blevet indstillet, men 12 timer forkert, således at jeg ca 12:20 opdagede, at mit ur prøvede at overbevise mig om, at det var den første februar.

Nå, hjem og sætte det rigtigt. Jeg vidste på forhånd godt at man IKKE bør indstille dato mellem 21 og 03, men i spændingen og forvirringen, fik jeg justeret lidt på datoen mens det var indstillet i dette tidsrum. Pokkers!   Icon_head


Jeg har, via en video på Youtube, ladet mig fortælle, at man kan knække en tand på et tandhjul i uret ved at lave ovenstående manøvre, hvorved uret ikke vil gå rigtigt.

Jeg håber at I nu kan fortælle mig. at skaden enten ER, eller IKKE er sket, forstået således at der ingen skade er sket, hvis mit ur indtil videre går, samt skifter dato, som det skal.

Hvad siger I? Har jeg noget at frygte?  Icon_e_surprised

Jeg gjorde det samme for nyligt, og der skete ikke noget. 

Nu ved jeg ikke en skid om mekanikken i ure, men det ville da undre mig at den ville gå i stykker, af at man kom til at stille datoen 1 gang i natte timerne.

Jeg så en video hvor vedkommende indstillede viserne således at den stod i dagtimerne. ( så han må have kørt mindst 12 timer frem ).
Derefter satte han datoen til "dagen før" og så kørte han videre med viserne til fx 22.35, og således var han sikker på at han ikke kom til at beskadige værket.
Svar
#9
(01-02-2018, 02:23 PM)Michael F Skrev:
(01-02-2018, 01:27 PM)Krellef Skrev: Lige et hurtigt spørgsmål:

Jeg hentede i går mit ur, som var blevet indstillet, men 12 timer forkert, således at jeg ca 12:20 opdagede, at mit ur prøvede at overbevise mig om, at det var den første februar.

Nå, hjem og sætte det rigtigt. Jeg vidste på forhånd godt at man IKKE bør indstille dato mellem 21 og 03, men i spændingen og forvirringen, fik jeg justeret lidt på datoen mens det var indstillet i dette tidsrum. Pokkers!   Icon_head


Jeg har, via en video på Youtube, ladet mig fortælle, at man kan knække en tand på et tandhjul i uret ved at lave ovenstående manøvre, hvorved uret ikke vil gå rigtigt.

Jeg håber at I nu kan fortælle mig. at skaden enten ER, eller IKKE er sket, forstået således at der ingen skade er sket, hvis mit ur indtil videre går, samt skifter dato, som det skal.

Hvad siger I? Har jeg noget at frygte?  Icon_e_surprised

Jeg gjorde det samme for nyligt, og der skete ikke noget. 

Nu ved jeg ikke en skid om mekanikken i ure, men det ville da undre mig at den ville gå i stykker, af at man kom til at stille datoen 1 gang i natte timerne.

Jeg så en video hvor vedkommende indstillede viserne således at den stod i dagtimerne. ( så han må have kørt mindst 12 timer frem ).
Derefter satte han datoen til "dagen før" og så kørte han videre med viserne til fx 22.35, og således var han sikker på at han ikke kom til at beskadige værket.
Jeg startede med at komme til at justere datoen, men så satte jeg tiden til 17.30, og satte datoen til den 30, og så satte jeg tiden frem så den skiftede til den 31 og kom frem til det rette tidspunkt

Sendt fra min VTR-L29 med Tapatalk
Grail: Pequignet Royale Paris Ref: 9010173
Svar
#10
Fedt ur, tillykke med det. Synes faktisk det er fedt med cyklopen!

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)